SC Everstein - VV Brederodes
SC Everstein - VV Brederodes Foto: Nico Van Ganzewinkel

Jamal Ouassif bezorgt Brederodes overwinning bij SC Everstein met hattrick

EVERDINGEN • Brederodes heeft op bezoek bij SC Everstein voor een kleine verrassing gezorgd. In een wedstrijd die twee kanten op had kunnen vallen, trok men uiteindelijk aan het langste eind. Grote man aan de kant van de ploeg uit Vianen was Jamal Ouassif. De aanvaller, die na dit seizoen vertrekt naar eersteklasser SVL, trof driemaal doel.

Het begin was slordig van beide kanten. Toch had Everstein al na drie minuten zomaar op voorsprong kunnen staan toen een door de wind gedragen hoekschop van Bjorn Stahi tegen de tweede paal aan viel. Everstein leek iets sterker te zijn, totdat Brederodes na iets minder dan een kwartier twee keer in korte tijd gevaarlijk werd. Een goal van Mike de Groot werd nog afgekeurd, omdat hij de bal uit de handen van de keeper zou hebben getikt, maar een minuut later was het wel raak. Jamal Ouassif werd diep gestuurd en stuitte met zijn eerste poging nog op doelman Ricardo de Keijzer, maar schoot in de rebound wel raak: 0-1.

Brederodes loert op counter
Nog een minuut later was het ook nog bijna 0-2 toen een kopbal van Mike de Groot maar net voor de lijn kon worden tegengehouden door De Keijzer. Na 25 minuten stopte diezelfde De Keijzer een kopbal van Jamal Ouassif. Het restant van de eerste helft werden er weinig kansen gecreëerd. Everstein probeerde het wel, maar was slordig aan de bal en Brederodes bleef loeren op de counter met de dreigende Jamal Ouassif en de snelle Shamrock Vrutaal. Vijf minuten voor de thee kwam de 1-1 plots uit de lucht vallen toen een corner van Bjorn Stahi opnieuw werd meegenomen door de wind Brederodes-doelman Rick Leeman liet de bal door zijn vingers glippen en dus stond het gelijk.

De tweede helft was nog maar drie minuten oud toen de bezoekers de leiding namen. Jamal Ouassif werd de diepte in gestuurd en rondde koelbloedig af. In aanloop naar de goal leek het wel alsof er een overtreding werd gemaakt op Everstein-verdediger Rick Fierens. Scheidsrechter Henk-Jan Westland wuifde de protesten echter weg en liet de treffer staan.

Vers bloed
Kort hierna besloot Remko Versteeg (trainer Everstein) om vers bloed in de ploeg te brengen. Met Mark Fierens en Simon van Zante in de plaats van Davey Diks en Bjorn Stahi ging men op zoek naar de gelijkmaker. Tien minuten later viel die ook. Routinier Jop van Steen was attent toen Brederodes-keeper Leeman een schot naar buiten stompte. Van Steen schoot uit een moeilijke hoek raak.

Het laatste half uur ontspon zich een duel dat beide kant op kon vallen. Everstein ging meer aanzetten, maar moest scherp blijven op de omschakeling waaruit Brederodes gevaarlijk bleef. Net toen het publiek langs de lijn zich af begon te vragen of er nog een winnaar zou komen, viel de beslissing toch nog. Shamrock Vrutaal haalde na een knappe actie de achterlijn en trok voor, waar de bal voor de voeten van Jamal Ouassif kwam. Met zijn 2-3 bezorgde Ouassif zijn ploeg de eerste uitoverwinning van dit seizoen.

Teleurstelling
Remko Versteeg was zichtbaar teleurgesteld na afloop. “Wij waren aan de bal vandaag niet goed genoeg. Zij hebben een hele goede jongen voorin lopen (Ouassif) en daar gokten ze vandaag op. Wij spelen het spelletje liever op een andere manier, maar als zij hebben vandaag drie punten en dan kan ik niks anders doen dan ze feliciteren. Als wij zo slordig zijn als vandaag dan speel je hen in de kaart. Zij profiteren van de fouten die wij maken en dat is gewoon heel jammer.”

Zijn collega aan de overkant was beduidend beter in zijn hum. “Op basis van de kansen vind ik dat we verdiend gewonnen hebben. Wons strijdplan was om wat in te zakken en om gevaarlijk te worden vanuit de counter. Dat is goed gelukt. We hadden voor de wedstrijd al een goed gevoel, maar dan moet je het nog wel doen.”

SC Everstein - VV Brederodes