Lekvogels-Herovina
Lekvogels-Herovina Foto: Nico Van Ganzewinkel

Thuisnederlaag Lekvogels tegen Herovina

LEXMOND • Lekvogels is zaterdag in eigen huis onderuit gegaan tegen Herovina. De ploeg van Martijn Verkerk speelde niet eens slecht, maar verloor wel: 1-2.

De thuisploeg begon uitstekend. Men legde goed voetbal op de (slechte) mat en won veel duel. Na een kwartier kreeg het echter kort achter elkaar zowel de 0-1 als de 0-2 te verwerken. Het pakte na deze tegenslag de draad weer op en Robin Tersteeg bracht de ploeg helemaal terug met een rake vrije trap. Tieme Kersbergen verzuimde de comeback compleet te maken, hij mistte een penalty.

Martijn Verkerk: “Maar daarna kwam pas de grootste frustratie. Wij staan gewoon twee keer één op één met de keeper, maar hun grensrechter vlagt twee keer. Ik weet 100% zeker dat het geen buitenspel was beide keren. In de rust heb ik gezegd tegen mijn ploeg dat ik ze niks kan verwijten. We speelden een uitstekende eerste helft.”

Na rust liet Herovina zich verder inzakken en kwam Lekvogels moeilijker in zijn spel. Gescoord werd er niet meer. De doelman van Lekvogels kreeg nog wel rood toen hij mee naar voren kwam en een tegenstander een duw gaf die opzettelijk op zijn voet was gaan staan.

Lekvogels-Herovina