Derde zege op rij voor GVV

GELDERMALSEN • GVV zette donderdagavond zijn mooie opmars in de vierde klasse F voort. In Geldermalsen werd ook de derde wedstrijd na de lange winterstop gewonnen. Dankzij twee goals van Marcel van der Heijden wist GVV op een zwaar veld SV TOP uit Oss met 2-0 te verslaan.

De ervaren goalgetter Marcel van der Heijden was door GVV uit een lager team weer eens van stal gehaald en zou eigenlijk op de bank beginnen, maar al in de warming-up moesten William van Doorn en Erwin Meering met een hamstringblessure afhaken. Daardoor kwamen Nick van Arkel en Marcel van der Heijden al direct in de basiself.

Pressie
SV TOP begon de wedstrijd met veel pressie en diverse corners maar kon dit slechts een kwartier goed volhouden. GVV voetbalde bovendien taakbewust en het hechte defensiecentrum bestaande uit de fysiek sterke Ronald Meering en Calis Cornelissen bleek onder de Brabantse druk steeds onverzettelijk.

Na een goede passeeractie opende Marcel van der Heijden na twintig minuten voor GVV zelfs al met 1-0 de score. Ondersteund door het vele loopwerk van Danny van Doesburg kon Marcel van der Heijden in dit duel gevaarlijk blijven en een kwartier na de rust nogmaals toeslaan. Met een raak schot laag in de hoek langs de keeper zorgde Marcel van der Heijden toen via zijn tweede treffer (2-0) in feite al voor de beslissing.

Solide defensie
SV TOP verzuimde steeds meer de zijkanten te benutten en dat bleek een kolfje naar de hand van de solide GVV-defensie, die zo net als thuis tegen Beesd de nul vasthield en de 2-0 overwinning koel veiligstelde.

GVV bezit nu zestien punten na tien duels en klom zelfs (even) naar de vierde plaats op de ranglijst. In de komende wedstrijden tegen twee Tilburgse clubs zal blijken of GVV deze mooie positie ook kan waarmaken. Eerst volgt op zaterdag 5 maart een bezoek aan Willem II en een week later komt FC Tilburg naar Geldermalsen toe.