WNC - Roda '46
WNC - Roda '46 Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

WNC wint in laatste minuut van Roda’46

WAARDENBURG • WNC behaalde een verdiende 3-2 overwinning tegen Roda’46. Na een 0-2 achterstand bogen de Waardenburgers de achterstand om. In de laatste minuut maakte Ayoub Allaoui de winnende.

In de eerste helft was WNC de bovenliggende partij en kreeg legio kansen. Met name Gideon Emanuels en Jesse Dibbets misten alleen voor de keeper. Volgens trainer Cor Prein gaat dan de beruchte voetbalwet in werking: “Wanneer je de kansen mist weet je dat ie aan de andere kant erin gaat.”

En dat klopte, want de lepe spits Berry Powel, oud speler van o.a. FC Groningen, De Graafschap en Kozakken Boys, scoorde namens de gasten in 54e minuut en de 61e minuut. In de 74e minuut maakte Sam van Dorenmalen de anschlusstreffer en tien minuten later kwam WNC op gelijke hoogte door een doelpunt van Mike Soepnel. Het bleef spannend tot de laatste minuut. Toen scoorde Allaoui uiteindelijk terecht de 3-2.

Beide koplopers Huizen en Zuidvogels speelden in de derby gelijk tegen elkaar. Daardoor heeft WNC de marge weer teruggebracht naar 4 punten. Zaterdag gaat WNC naar Huizen voor de topper tegen Zuidvogels.

WNC - Roda '46