vv Tricht - Roda Boys (Foto 004)
vv Tricht - Roda Boys (Foto 004) Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

Roda Boys wint bij Tricht en is weer koploper

AALST • Roda Boys/Bommelerwaard won in de Betuwe tussen de appelboomgaarden met 0-1 bij Tricht. Kijkend naar de stand heeft de ploeg van trainer Jan van Grinsven de koppositie in de tweede klasse F weer terug.

Van Grinsven vertikt het om gebruik te maken van de coronaregel waardoor er wedstrijden uitgesteld kunnen worden. “Ook wij hebben zieken en blessures, maar wij doen het met de spelers die wij wel tot onze beschikking hebben. Ik had tegen Tricht wel weer wat spelers terug, maar die moesten op de bank beginnen. Wij zijn één team en de kracht van de hele groep bepaalt hoever wij komen.”

Het laag geklasseerde Tricht gaf heel behoorlijk weerstand, maar op slag van rust gaf Sven van Driel een uitstekende steekbal op Nils Loef, die de bal binnenschoof, 0-1. Loef leek direct daarna de 0-2 binnen te schieten, maar de scheidsrechter zag bij die actie een handsbal en keurde de treffer, volgens Van Grinsven onterecht, af. Roda Boys trok de wedstrijd zakelijk over de streep. “In deze fase tellen alleen de punten en mooi hoeft het van mij niet te zijn.”

vv Tricht - Roda Boys (Foto 003)
vv Tricht - Roda Boys (Foto 001)
vv Tricht - Roda Boys (Foto 002)
• Tricht - Roda Boys (0-1).