• VVAC - Streefkerk (1-2).
• VVAC - Streefkerk (1-2). Foto: Rick den Besten

Streefkerk ver in blessuretijd voorbij VVAC

OTTOLAND • In een niet al te beste wedstrijd trok Streefkerk in blessuretijd met 1-2 aan het langste eind.

“Het was van twee kanten niet goed, drie goals uit standaardsituaties. Dat zegt genoeg”, vond VVAC-trainer Maarten de Bruijne na het laatste fluitsignaal.

Zijn collega Pieter Lagendijk ging mee met deze analyse. “Het spel was niet best, van onze kant misschien wel de minste pot voetbal. Een minuut voor sluitingstijd scoorden we de winnende. Maar laat ons ook eens geluk hebben.”

VVAC kwam in de eerste helft door een eigen doelpunt van Streefkerk op voorsprong en kreeg zelfs via Dennis Vlot en Tom den Besten de kans de marge te vergroten. Streefkerk trok door een goal van Sietse van Driesten net voor rust de stand weer gelijk; 1-1.

In deel twee leek de matte derby geen winnaar op te leveren, maar Joël Baas bezorgde de Strevelanders met het hoofd alsnog de niet meer verwachte zege.

“Het gaat heel goed, we staan op een prachtige tweede plaats. Een wereldprestatie voor een club uit een dorpje van 2800 inwoners. Er is ook helemaal geen spanning bij mijn spelers. We leven van week tot week en genieten daar ook van”, glimlachte Lagendijk.

De Bruijne iets minder. “Maar ons doel blijft precies hetzelfde en dat is zo snel mogelijk veilig zijn. De komende drie op papier lastige wedstrijden zijn belangrijk en als we daar ergens drie punten pakken, dan kunnen we weer naar boven kijken. Dat doen we nu even nog niet.”

• VVAC - Streefkerk (1-2).