Asperen buigt 2-0 achterstand om en wint van Leerdam Sport’55

LEERDAM • In een wedstrijd met twee gezichten heeft Asperen weten te winnen bij Leerdam Sport’55. Bij rust leidden de Leerdammers nog met 2-0, maar de bezoekers bogen die achterstand na rust om: 2-4.

Leerdam Sport nam na 24 minuten de leiding door een directe vrije trap van Desmond Main, waarna diezelfde Main acht minuten voor rust de voorsprong verdubbelde na een knappe individuele actie.

Na rust voerde Asperen de druk steeds verder op. Na 57 minuten resulteerde dit in de 1-1 van Gerard Breider en drie minuten later maakte Ruben Boet de gelijkmaker. Een fantastisch afstandsschot van Pieter Maarten Hoekstra betekende de 2-3, waarna Hessel Breider de eindstand op 2-4 bepaalde. Van Asperen werden er ook nog twee goals afgekeurd.

Terechte overwinning
Asperen-trainer Jeffrey Klein vond dat zijn ploeg terecht had gewonnen: “Ik vond ook voor rust ook al beter. Ik heb in de rust ook gezegd dat we onszelf niks konden verwijten. Na de pauze hebben we grotere kansen weten te creëren dan voor rust en belonen we onszelf.”

Leerdam Sport-collega Glenn Calor erkende dat zijn ploeg de mindere was: “De tweede helft hadden er ook nog wat jongens pijntjes en moesten we wisselen. Voetballend was Asperen gewoon beter dan wij.”