Gelijkspel voor MVV’58 tegen ONI

METEREN • MVV’58 hield in de middenmoot van de derde klasse D het bezoekende ONI dinsdagavond één punt onder zich. Na een vroege Meterense achterstand werd het een 1-1 gelijkspel. Met een zege zouden beide teams ook te royaal beloond zijn geweest.

ONI startte duidelijk beter dan MVV’58 en nam al na vijf minuten met 0-1 de leiding. Uit een gave voorzet van de handige Tom Kolkert vanaf links kopte spits Lars van de Klettersteeg in het centrum mooi raak: 0-1.

Het antwoord van de thuisclub was een fraaie maar net te hoge knal van Morris van den Brink. De na de winterpauze nog ongeslagen Brabanders beheersten echter de beginfase en Niels Fioole mikte na een vloeiende ONI-aanval door het centrum tegen de attent uitgelopen Meterense keeper Rick van Ginkel op.

Gelijkmaker
Allengs herstelde MVV’58 zich en kort na aanvalsdreiging via Remco Knoop kwam de thuisclub na een half uur verdiend tot 1-1 langszij. ONI-keeper Jan Willem Siemons kon een hard schot van Morris van den Brink vanaf links niet klemvast keren en spits Pim Verheijke benutte goed de rebound voor de 1-1 gelijkmaker. Pal voor rust lanceerde Dominic Comerford met een knappe pass de ver opgerukte linksback Jacco de Leeuw, doch doelman Siemons voorkwam voor ONI erger.

Na de thee was MVV’58 over het algemeen wat sterker maar twee vroege voorzetten van Pim Verheijke en zijn schot halfweg de tweede helft waren onzuiver. Een lage verre vrije trap van Morris van den Brink werd weer een prooi voor ONI-keeper Siemons. Bij de enige serieuze kans voor ONI in de beginfase na rust werd Niels Fioole op links terecht voor buitenspel teruggefloten.

Verse krachten
Arbiter Ad Bracht uit Ammerzoden hield de kaarten dinsdagavond helemaal op zak, maar hij was met vooral de ONI-spelers wel veel in gesprek. Een gevaarlijke Brabantse voorzet van Jan Paul van Wijnen vanaf rechts werd door MVV’58 goed weggekopt. Ook invaller Roy Faro bleek voor de bezoekers bij een dreigende situatie niet doeltreffend.

Tijdens de slotfase probeerde MVV’58 met al enige tijd twee en later drie verse krachten nog de volle winst te forceren, maar een scrimmage voor het ONI-doel leverde de thuisclub niets op en bij een goede pass van Morris van den Brink stond Dave de Baar in de voorlaatste minuut buitenspel. Dus bleef het 1-1 en dat was na een vrij matige wedstrijd ook een billijke uitslag.

Komende zaterdag vervolgt MVV’58 in Tilburg de competitie tegen een andere middenmoter, de onberekenbare studentenploeg TSVV Merlijn.

Anton van der Giessen