samenvatting

Steven Edwards helpt SteDoCo in hoge noorden in blessuretijd aan zes punten in vier dagen

HARKEMA • Op een zeer zwaar en hobbelig veld werd dinsdagavond de plaatselijke boys uit Friese Harkema door SteDoCo met 1-2 verslagen. De overwinning kwam in blessuretijd tot stand.

“Het blijft een eind rijden, maar geestelijk rijd je toch een stuk vlotter naar huis na zo’n zege”, genoot SteDoCo-trainer Frans Adelaar na afloop in de bus.

“In de eerste helft speelden we volgens het 4-4-2 systeem en waren we de betere ploeg. Maar na de rust voetbalden zij wat hoger en kwamen we op achterstand. Met de nodige wissels, waaronder Benjamin van Wanrooij en niet veel later ook Joran Schröder, kregen we de wedstrijd met drie aanvallers weer in handen.”

Koud in het veld maakte Schröder in minuut 80 de gelijkmaker en in de blessuretijd zette Steven Edwards de Alblasserwaarders op voorsprong. “Joran kwam gisterenavond na de training naar mij toe en wilde per se mee naar Friesland. Voor maximaal twintig minuten, om een bal weg of in te koppen. Heb ik hem gezegd.”

En zo geschiedde. “De ontlading was groot, deze punten zijn heel belangrijk. Met nog twaalf wedstrijden te spelen, is het nog een lange weg. Maar voor de afgelopen twee wedstrijden wil ik de hele groep een groot compliment geven. Komende donderdag vegen we de brokjes weer bij elkaar. We trainen licht en maken ons op voor de uitbeurt tegen Sparta Nijkerk”, besloot een blije Adelaar.