Hoop Unitas van korte duur: 3-2 nederlaag tegen OSS’20

OSS • Derdedivisionist Unitas verloor het midweekse treffen tegen OSS’20 met 3-1. Na de Gorinchemse gelijkmaker groeide er hoop op een goed resultaat, maar dat was slechts van korte duur.

Deze doordeweekse voetbalavond was niet de prettigste wedstrijd voor Unitas. Regen, wind en een ‘gewoon’ grasveld plus een handvol geblesseerden (tijdens de wedstrijd nog twee extra) waren de omstandigheden waar mee omgegaan moest worden. Soms lukte dit, meestal niet.

Paal
Zoals steeds gaat het in de eerste helft nog gelijkop, maar in de tweede helft had de tegenstander meer profijt van het thuisvoordeel. De beste kansen waren voor OSS in de eerste helft. Een schot op de paal was daarvan het hoogtepunt. Buiten de 1-0 dan. Die viel in de 22e minuut toen er twee keer mocht worden voorgezet van de linkerflank van OSS. De tweede keer betrof het een krulbal die in de verre hoek achter doelman Ronald Vlot viel.

Het enige wat Unitas er tegenover kon stellen was een schot van Jeremy van Uunen dat voorlangs ging. Kort daarna moest hij zich laten vervangen vanwege een knieblessure. Zijn vervanger was Emre Gorcuoglu.

Het spel van Unitas liep moeizaam in de eerste helft als het gevolg van veel balverlies, foute passing en overal net een stapje te laat zijn. Op kunstgras lopen combinaties nu eenmaal meestal soepeler dan op gewoon gras.

Hopeloos
Na de rust begon Daan Ruwaard vanwege het uitvallen van Ilias Zaïmi (hamstring?) aan het karwei. Unitas pakte de zaken wat furieuzer aan en na een vrije trap van Everon Pisas kon Omar Boulamhayan in de 56e minuut de 1-1 binnen knikken.

In de 65e minuut werd de hoop op een beter resultaat de grond weer ingeboord toen Unitas hopeloos slecht verdedigde en de 2-1 moest slikken. Unitas moest risico’s nemen en liet in de 82e minuut teveel ruimte en werd daarvoor gestraft met de 3-1. Een fantastische actie van Everon Pisas in minuut 88, naar binnen komen en in de verre hoek krullen, zorgde voor de 3-2. Unitas zette nog wel aan, maar de tijd was te kort om de gelijkmaker te maken.

Zondag moet het beter als JOS op bezoek komt. Aanvang 14,00 uur.

(verslag: GVV Unitas)