Unitas verrast Groene Ster in slotminuten

Na een moeizame periode verraste Unitas zaterdag met een 1-2 zege op Groene Ster, de nummer drie van de derde divisie zondag.

Twee uurtjes heen en twee uurtjes terug met de bus. Dat is de consequentie van het spelen in de derde divisie.

De derde divisie wordt gekenmerkt door het kleine niveauverschil van de diverse teams. Het gaat meestal om het scoren en natuurlijk is er een verschil tussen bovenin en onderin, maar zoals vandaag met Groene Ster bij de bovenste drie en Unitas in de middenmoot ontstond er een gevecht tussen twee gelijkwaardige teams, die beide ook nog eens een aantal mensen moesten missen.

Qua wedstrijd was daar niets van te merken. Unitas had op de bank drie talenten uit de JO19 met als wisselkeeper de keeperstrainer. Van de A-selectie waren nog twee reserves over.

Team
Zoals gezegd een wedstrijd waar niet echt een bovenliggende partij viel aan te wijzen. Het gaat dan om de details. De trainer(s) van Unitas hadden de spelers goed geïnstrueerd om als team te spelen en elkaar waar nodig te steunen en dat lukte naarmate de wedstrijd vorderde steeds beter.

Over en weer waren er ook wat mogelijkheden te noteren. In de 11e minuut schoot Groene Ster net naast en in de 19e raakte Daan Goes de paal. In de 23e minuut schoot Omar Boulamhayan , via de keeper, over het doel en de daarop volgende corner kopte hij naast.

In de 28e minuut schoot Groene Ster op de lat en in de 44e minuut moest Daniël Alexander eigenlijk (alleen voor de keeper) scoren, maar de keeper redde .

De hieruit volgende corner werd door Medhanie Habtemariam in het zijnet gewerkt. Rust 0-0.

Ingooi
Na rust een zelfde beeld, echter werd Unitas in de 60e minuut verrast door een snel genomen ingooi, waarbij Anass Kiki werd weggestuurd. Hij won het sprintduel van zijn directe tegenstander en kwam oog in oog te staan met keeper Ronald Vlot die hij kansloos liet: 1-0.

In de 62e minuut had wederom Daniël Alexander moeten scoren, maar van dichtbij kopte hij tegen de keeper op.

De van origine linksback spelende Davey Overes kwam de moegestreden Daan Goes vervangen en ging linkerspits spelen. Zijn befaamde voorzetten moesten gevaar gaan stichten.

Weer kreeg Daniël Alexander een scoringskans in de 70e minuut en weer was de keeper de baas.

Unitas gooide het tempo omhoog en Groene Ster moest achteruit. Het duurde toch nog tot de 90e minuut tot die befaamde voorzet van Davey Overes kwam, maar toen was het ook ‘bingo’. Robert Mutzers nam zijn voorzet vol op de slof en joeg de 1-1 binnen.

Twee minuten later scoorde de zelfde speler nog een keer toen hij een voorzet van Medhanie Habtemariam zeer fraai binnenkopte en de 1-2 maakte.

De tijd was voor Groene Ster te kort om deze slag te verwerken en Unitas kon het potje professioneel uit tikken.

Gezien het vertoonde spel is er hopelijk weer vertrouwen in de ploeg en kan de strijd worden aangebonden met het sterke Hercules, Tweede Paasdag om 14.30 op Molenvliet.

(verslag: GVV Unitas)