Proxsys Cup

GJS, VVAC en Arkel op koers voor kwartfinale

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 2.324 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • GJS (poule B), VVAC (poule C) en ASV Arkel (poule D) zijn vrijdagavond op koers gebleven voor een kwartfinaleplaats in het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup. VVAC is de verrassing van dit trio. De Ottolanders gaven hun openingszege op Sleeuwijk een eclatant vervolg: 8-0 tegen HSSC’61.

Bekijk ook: www.regio-voetbal.nl/nieuws/nieuws/330473/speelschema-zaalvoetbaltoernooi-om-proxsys-cup

Heukelum - GJS (2-5)
Het was GJS dat de score opende deze vrijdag in de derde minuut via Ben Vissers. Jan Paul Nieuwersteeg probeerde met een harde pegel keeper Max Borowski te passeren. Hij wist deze bal goed te keren, maar in de rebound trok Nieuwesteeg aan het langste eind: 0-2. Kort hierna een goed opgezette aanval van de Gorkumse Jonge Spartanen, Remco de Bruijn wist de 0-3 vakkundig langs de keeper te schuiven.

De manschappen uit Heukelum startten fel aan de tweede helft en Benjamin Meijdam schoot de 1-3 op het bord. GJS reageert vrijwel direct met een snel opgezette aanval die knap langs te keeper geschoven werd door posterboy Quincy Bartens. Kort erna is het weer Benjamin Meijdam namens Heukelum, 2-4. Beide teams blijven hoog druk zetten. Joep Ockhuizen zorgde met een keiharde pegel voor de beslissing. Richting het einde van de wedstrijd gaf Heukelum extra druk door de keeper te wisselen voor een extra veldspeler, maar dit bleef zonder resultaat.

Heukelum: 2x Benjamin Meijdam
GJS: Ben Vissers, Jan Paul Nieuwersteeg, Remco de Bruijn, Quincy Bartens en Joep Ockhuizen

Sleeuwijk – SVS’65 (4-0)
Tweede ronde poule C. Daar waar de manschappen uit Spijk eerder deze week een punt wisten te halen tegen HSSC’61 stond Sleeuwijk nog op 0 punten en moest dus flink aan de bak. Een compact voetballend SVS’65 weet Sleeuwijk tot de tiende minuut van het doel te houden, toch is het Akram Mahamed met een schot dat uiteindelijk via de Spijkse keeper in het doel beland: 1-0. Jeffrey Molhoek wist kort daarop de score te verdubbelen: 2-0, tevens ruststand.

Josbert Wemmehoven bracht na rust de stand in een volle Oosterbliek op 3-0. Naarmate de tweede helft vorderde, begon SVS’65 wat extra druk uit te oefenen. Johnny Wijnbelt probeerde verschillende keren Sleeuwijk-doelman Patrick de Coninck te passeren, maar zonder resultaat. Richting het einde van de wedstrijd is het weer Sleeuwijk dat de regie neemt. In de laatste minuut drukte Wouter Ritmeester dat in de score uit: 4-0.

Sleeuwijk: Jeffrey Molhoek, Josbert Wemmehoven, Wouter Ritmeester
Spijk: Eigen doelpunt

HSSC’61 – VVAC (0-8)
Ondanks de goede tegenstand van HSSC’61 kwam VVAC op 0-1 via aanvoerder Bart Koomans. Een goed counterend HSSC’61 brak een aantal keer uit, maar zonder goal. Wel valt het doelpunt aan de andere kant in het voordeel van VVAC; met zijn tweede van de avond weet Bart Koomans wederom de Hei- en Boeicopse sluitpost te passeren en daarmee de score te verdubbelen. Luuk van Genderen zorgde voor een 3-0 ruststand.

Ook na rust is het VVAC dat de boventoon voert: Luuk van Genderen, Lars Coerts en Bart Koomans weten kort na elkaar het net te vinden. Laatstgenoemde weet hiermee de eerste plek in het virtuele topscorersklassement te bemachtigen. Ook Lennart Houweling voegt zich toe aan het rijtje door tweemaal HSSC’61-doelman Wout Uittenbogaard te passeren en daarmee de stand 0-8 op het scorebord van sporthal De Oosterbliek te laten verschijnen.

Doelpuntenmakers
VVAC: 3x Bart Koomans, 2x Luuk van Genderen, 2x Lennart Houweling, 1x Lars Coerts
HSSC’61: -

Peursum – GVV Raptim (1-3)
In de tweede minuut weet Nick den Hertog zijn ploeg op een 1-0 voorsprong te schieten. Raptim reageert hier snel op; het is publiekslieveling Mohamed Boukrouche die de meegereisde supporters trakteert op een goal en daarmee de stand 1-1 brengt.

Na de kantwissel is het Raptim dat goed in balbezit weet te blijven en via een goed opgezette aanval op een 1-2 voorsprong komt, wederom via Mohamed Boukrouche. Nick den Hertog weet namens Peursum tweemaal heel dicht bij de gelijkmaker te komen, echter is het sluitpost Koen van der Leeden die Raptim op de voorsprong weet te houden. Ondanks dat Peursum de druk blijft opvoeren weet Raptim uit te breken en is het weer Boukrouche die keeper Thimo Ponsen passeert, 1-3.

Peursum: Nick den Hertog
GVV Raptim: 3x Mohamed Boukrouche

Schelluinen – ASV Arkel (1-2)
Kort na het eerste fluitsignaal van scheidsechter Koene weet Wesley Swets zijn ploeg ASV Arkel op voorsprong te schieten. Ondanks de vroege voorsprong blijft de wedstrijd gelijkop gaan. Beide ploegen leveren veel strijd, maar weten niet meer tot scoren te komen.

48 seconden na rust komt Schelluinen 1 op 1 voor het doel, Fadelme Elonga weet de Arkelse doelman te passeren en daarmee zijn ploeg op 1-1 te brengen. In de laatste minuut is het toch Arkel dat aan het langste eind trekt. Corné van Horik schiet de bal beheerst binnen, ASV Arkel wint met 1-2.

Schelluinen: Fadelme Elonga
ASV Arkel: Wesley Swets, Corné van Horik

• Heukelum - GJS (2-5).
• Heukelum - GJS.
• Sleeuwijk - SVS'65 (4-0).
• HSSC'61 - VVAC (0-8).
• Peursum - Raptim (1-3).
• Schelluinen - Arkel (1-2).