• SV Meerkerk - Groot-Ammers (3-3).
• SV Meerkerk - Groot-Ammers (3-3). Foto: Rick den Besten

Zes goals, maar geen winnaar bij SV Meerkerk – Groot-Ammers

MEERKERK • De derby tussen de geelzwarten kreeg geen winnaar. Na 90 minuten waren de bezoekers mogelijk het meest teleurgesteld. In de slotminuut scoorde Meerkerker Mechiel van Zessen vanaf elf meter de niet meer verwachte 3-3.

“Een kleine pleister op de wonde”, oordeelde SV Meerkerk-trainer Gert-Jan Koekkoek na het late fluitsignaal van de prima leidende Sjors de Jong. “Natuurlijk waren er belangrijke spelers afwezig of niet direct inzetbaar, maar dat mag geen excuus zijn. Het was niet goed genoeg, we hebben zo weinig laten zien en nauwelijks iets gecreëerd. Groot-Ammers ook niet trouwens.”

Gelijk had Koekkoek. Want met de spaarzame kansen gingen beide ploegen zeer effectief om.

Grote man
Na de Meerkerkse openingstreffer van de pas 17-jarige Bart de Bruijn, leek aan de kant van de gasten Bob van Oosterhout de grote man te worden. Met een doelpunt voor en eentje kort na rust bracht hij Groot-Ammers aan de leiding.

“Die eerste goal zat er inderdaad lekker in. Jeroen van Dam ging ook achter die bal staan, maar hij weet dat ik die bal zou op eisen”, lachte Van Oosterhout in de catacomben van De Burcht. “In de voorbereiding van dit seizoen liep het bij mij niet zo lekker en speelde ik mijn wedstrijden in het tweede. Vandaag stond ik voor het eerst in de basis en dat ging goed. Na die mooie vrije trap in de kruising, werd in het begin van de tweede helft een cornerbal verkeerd weggewerkt. Ik kreeg de bal voor mijn voeten, ik raakte ‘m niet echt lekker. Mar hij rolde er wel in.”

Uit het niets
De 1-2 voorsprong van Groot-Ammers had zomaar uitgebouwd kunnen worden. Windje mee kregen Ricky Eikelenboom en weer Bob van Oosterhout enkele kansjes. Uit het niets bracht Dietmer Mesker met een fraaie goal de stand toch weer in evenwicht. Niet veel later was het de jonge Luuk Kuylenburg die het meegereisde uitpubliek opnieuw liet juichen; 2-3.

De thuisploeg had de moed bijna verloren. Totdat in minuut 89 invaller Mark Vermeulen - niet echt slim - Dietmer Mesker ten val bracht. De trap vaste Mechiel van Zessen verzaakte niet.

“Jammer, we geven op deze manier toch drie belangrijke punten weg”, baalde Van Oostenrijk. Zijn coach Ferry van Dijk onderstreepte de gevoelens van zijn spits. “We dachten de 2-3 over de streep te trekken. Dit was niet nodig geweest, maar toch ben ik blij met de veerkracht die is getoond. Als we zo blijven voetballen en deze inzet elke week kunnen opbrengen, dan gaan we nog een mooie tweede seizoenshelft tegemoet.”

Theo Sprong

Freelance-journalist Het Kontakt Alblasserwaard en Regio-Voetbal

• SV Meerkerk - Groot-Ammers (3-3).