Achilles Veen boekt oefenzege op Moerse Boys in slotminuut

VEEN • Achilles Veen trok zaterdag in de voorlaatste oefenwedstrijd nog aan het langste eind tegen Moerse Boys. In de laatste minuut lukte het spits Jay Versluis de 1-0 te scoren.

In de wedstrijd had Achilles Veen het overwicht, maar Tim van Broekhoven strandde al in de eerste minuut op de keeper van Moerse Boys. Halverwege de eerste helft kreeg Moerse Boys, dat zich knap verweerde, een strafschop. Die werd echter gestopt door doelman Jan Schimmel.

Vervolgens kreeg Robin Damen nog een vrije kopkans, maar weer stond de doelman van Moerse Boys op de goede plek. Na de rust werd eerst nog een treffer van Jay Versluis afgekeurd. In de laatste minuut kon de spits van Achilles Veen toch juichen met de 1-0.

Feestje
Trainer Dennis van Steen moest erkennen, dat het wat gezapig oogde bij zijn ploeg. “We hebben gisteravond een feestje gehad en het is heel laat geworden”, luidde de plausibele verklaring. “We hebben het weekend wel aan sfeer, eenheid en teambuilding gewerkt, maar we konden niet de energie brengen die we de afgelopen oefenwedstrijden wel hadden. Dat moet nog even verbeterd worden. De scherpte was ook wat minder”, aldus Vaan der Steen.

Tevreden over oefencampagne
Op de oefencampagne op zich keek de trainer met een zekere tevredenheid terug. “We hebben vier wedstrijden de nul gehouden. Dus dat gaat goed. Qua uitslagen ziet het er wel goed uit en daar gaat het uiteindelijk om. Desalniettemin zijn een nog een paar puntjes die beter kunnen.”

“We moeten ons niet door de uitslagen in slaap laten sussen. We kunnen echt nog wel beter. Vandaag was het niet goed genoeg en we moeten leren naar dinsdag wanneer we nog een laatste test hebben tegen Baardwijk. Dan wil ik ook de jongens laten spelen, die nog weinig gespeeld hebben.”

Klaar voor competitie
Komende zaterdag begint voor Achilles Veen de competitie. Het onbekende Orion uit Nijmegen is de eerste tegenstander op de Hanen Weide in Veen. Of ze er klaar voor zijn? “Ik denk wel dat wij klaar zijn voor de competitie. Alleen zullen we erin moeten groeien. Het is natuurlijk een heel andere omgeving met andere tegenstanders in deze vierde divisie. Dat zal even tijd nodig hebben. We zijn er klaar voor, maar het spel moet nog beter. Dat is nog niet goed genoeg.”

Nico van Es