met video’s

Zevende speelavond Proxsys Cup: Sliedrecht in wedstrijd die geen wedstrijd was naar laatste acht, Arkel met lege handen

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 5.674 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • De laatste speelavond in de poulefase van het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup werd woensdag een memorabele. Sliedrecht, BZC’14, Sleeuwijk, Raptim en ASH plaatsten zich voor de kwartfinales. Arkel, de verliezend finalist van vorig jaar, viel door de nederlaag tegen Raptim buiten de boot. Beide ploegen gooiden het niet op een salonremise, maar maakten er een echte wedstrijd van. Dit een tegenstelling tot Sliedrecht en Schelluinen, wat een parodie op een echte wedstrijd was, tot verbijstering van de organisatie.

BZC’14, Sleeuwijk en Raptim werd naast SVW, Kozakken Boys en SVS’65 poulewinnaar. Sliedrecht en ASH gaan als de tweede beste nummers twee mee naar de kwartfinales.

Donderdag 4 januari
Kwartfinales
19:00 uur, SVW - Sliedrecht
20:00 uur, Kozakken Boys - SVS’65
21:00 uur, BZC’14 - Sleeuwijk
22:00 uur, Raptim - ASH

Hattrick Van Maaren
BZC’14 greep vrij gemakkelijk de winst in poule D door met 5-1 te winnen van BRC. Maverick van Maaren was goed voor drie treffers.

Eindstand poule D
1. BZC’14, 3-9 (17-7)
2. ASH, 3-6 (15-3)
3. BRC, 3-1 (4-11)
4. Achilles Veen, 3-1 (7-22)

Derby
De derby tussen Sleeuwijk en Woudrichem in poule E werd een prooi voor Sleeuwijk, dat zich met 4-2 verzekerde van de eerste plaats. Akram Mahamed, Josbert Wemmenhove, Bastiaan Ritmeester en Jeffrey Molhoek waren de doelpuntenmakers; Tim Saaman en Bori Secreve deden namens Woercum iets terug.

Rode loper
Over Sliedrecht-Schelluinen zal nog lang worden nagepraat. Schelluinen legde met maar liefst 11-1 voor iedereen zichtbaar de rode loper uit voor Sliedrecht. Jammer voor het toernooi; de organisatie liet dan ook weten de blamerende vertoning met lede ogen aan te zien. Bestuursleden van beide clubs werden na de wedstrijd gesommeerd zich bij de organisatie te melden.

Juthlen Castillo maakte er vier voor Sliedrecht, Nordin el Hassani drie. SVW-Sliedrecht is op voorhand de kraker tussen de kwartfinales.

Eindstand poule E
1. Sleeuwijk, 3-9 (15-8)
2. Sliedrecht, 3-6 (24-11)
3. Schelluinen, 3-3 (10-19)
4. Woudrichem, 3-0 (9-20)

Risico’s
SV Meerkerk en VVAC speelden om de laatste plaats in poule F te ontlopen. Op een 4-3 stand keerde de spanning terug in de wedstrijd, maar VVAC nam daarna teveel risico’s en daar wisten de geelzwarten wel raad mee: 8-5. Bart de Bruijn haalde de trekker drie keer over, Milan van Dijk twee keer. Jesse de Bruin doelpuntte tweemaal namens VVAC.

Wie gedacht had dat ASV Arkel-Raptim op een salonremise (bij een gelijkspel waren beide ploegen door geweest) zou uitdraaien, kwam bedrogen uit. Raptim maakte er een ‘gekkenhuis’ van in De Oosterbliek en trakteerde de fanatiek meelevende eigen aanhang op een knappe 4-1 overwinning. Voor Arkel, de verliezend finalist van vorig jaar, betekende dit uitschakeling. Eerder was ook titelverdediger GJS al uitgeschakeld.

Anouar Boutachkourt maakte twee van de vier Raptimse goals, nadat Mohamed ‘Boukie’ Boukrouche zijn team al snel op voorsprong had gezet. Arkel antwoordde toen nog wel via captain Remie Schuurman (1-1), maar moest uiteindelijk berusten in de tweede plaats met een doelsaldo dat ontoereikend was om door te gaan.

Eindstand poule F
1. GVV Raptim, 3-9 (15-3)
2. ASV Arkel, 3-6 (13-6)
3. SV Meerkerk, 3-3 (10-15)
4. VVAC, 3-0 (7-18)

(fotoreportage volgt)

• ASV Arkel - Raptim (1-4).
• BZC'14 - BRC (5-1).
• Sleeuwijk - Woudrichem (4-2).
• SV Meerkerk - VVAC (8-5).