• MVV'58 - ZBC'14 (1-4).
• MVV'58 - ZBC'14 (1-4). Foto: Michel Haubrich

Ruim winnend BZC’14 start seizoen voortvarend

METEREN • BZC'14 heeft zijn eerste competitieduel in het clubbestaan weten om te zetten in een klinkende overwinning. Op bezoek bij MVV'58 won de fusieclub met 1-4.

Het was nog maar even afwachten wat de seizoensstart van BZC'14 zou gaan brengen. De voorbereiding was allesbehalve steady, met drie bekernederlagen tot gevolg. Toch wist de Brakel-Zuilichem-Combinatie zaterdagmiddag overtuigend de eerste drie punten te pakken in het uitduel met MVV'58.

Al in de eerste helft kwam BZC'14 via Niels van Dalen en een rake vrije trap van Sten Pijlman op een 0-2 voorsprong. Vlak voor rust deed de thuisploeg met de 1-2 iets terug. In de rust werd John van Balen – hij voelde zich groggy – naar de kant gehaald en zijn plaats werd ingenomen door Nick de Jong. Die wissel sorteerde effect, want de pijlsnelle aanvaller leverde de assist op de 1-3 van Max van Zanten en veroorzaakte vervolgens ook nog de strafschop waaruit Ton Drost de 1-4 aantekende.

Passie en strijd
Al met al een klinkende overwinning, vond BZC'14-trainer Hans de Jong: "Het was een terechte overwinning, maar wel één met weinig goed voetbal. Het was vooral een wedstrijd met passie en strijd. We wisten van vorig seizoen nog dat MVV'58-uit gewoon heel lastig is, omdat het zo'n fysieke ploeg is. Daarom hebben we onszelf ook aangepast op strijd en fysiek. We hadden vandaag een elftal met veel werkers. Iedereen had alles voor elkaar over. Mooi om die werklust te zien", aldus De Jong, die maar al te goed weet hoe belangrijk deze eerste zege is.

"Onze voorbereiding was heel wisselvallig. Daar hebben we kritiek op gehad. Mensen verwachten een goede voorbereiding, maar ik moet wel 26 mensen de kans geven om zich te laten zien. En keuzes maken over wie ik wel en niet opstel. Door de breedte van onze selectie kunnen we nu per tegenstander kijken wie we opstellen. Nu moet het nog écht een eenheid worden, maar als de supporters daarin geloven, gaat het goed komen."

Volgende week speelt BZC'14 zijn eerste wedstrijd in Brakel. Dan komt degradant Zwaluwe op bezoek op Sportpark 't Veer.

• MVV'58 - ZBC'14 (1-4).