Foto:Kontakt Mediapartners

Sliedrecht sleept overwinning met moeite uit het vuur

ARNEMUIDEN • In het districtsbekertoernooi heeft Sliedrecht in haar eerste wedstrijd moeite gehad om in en tegen Arnemuiden de zege binnen te halen. Vlak voor tijd werd de bevrijdende 2-1 gemaakt en ligt Sliedrecht op koers voor een vervolg.

Met een aantal vaste basiskrachten op de bank startte Sliedrecht zoals verwacht: met veel balbezit en een zo mogelijk hoge balcirculatie. Toch bleek al gauw dat het veelvuldig balbezit niet kon worden omgezet in kansen. De gastheren hanteerden direct de lange bal naar voren en probeerden op die manier Sliedrecht ver van het doel te houden.

Strafschop
Bij Sliedrecht ontbrak de zuiverheid in de passing en men dreigde mee te gaan in het spelletje  van de tegenstander. Een ongelukkig moment voor het Sliedrecht doel waarbij een aanvaller ten val kwam, leverde halverwege de eerste helft een strafschop op die door Jannick Schaier werd verzilverd (1-0).

Sliedrecht had de wedstrijd wel onder controle, maar kon geen openingen vinden in het Zeeuwse bastion.

Rode kaart
Na de rust werden twee verse spelers ingezet (Roy van ’t Hoog kwam voor Rob v.d. Wetering en de nieuwe aanwinst Rodney Huijgens verving Sem v.d. Pijl). De eerste tien minuten verliepen gunstig voor Sliedrecht. Binnen vijf minuten kreeg ook Sliedrecht een strafschop toegewezen voor een relatief licht vergrijp. Marciano Simonis greep deze kans met beide handen en scoorde onberispelijk  1-1.

Enkele momenten later had Sliedrecht nog maar tien tegenstanders toen Joey Dos Santos wegens natrappen direct kon vertrekken.

Kansen
Sliedrecht moest het dus af kunnen maken, maar gebruikte de ontstane ruimte, vanwege het onder-tal van de tegenstander, niet goed. Kansen om de score op te voeren kwamen er wel, maar vooral Dennis Verhoef was niet erg succesvol met zijn doelpogingen. Gelukkig voor de hardwerkende spits, kwam in de slotfase een voorzet van Luciano van Harlingen wel goed aan en kopte hij de verdiende 1-2 binnen.

Dinsdag 8 september speelt Sliedrecht thuis de volgende bekerwedstrijd in de poulefase tegen Rijen, aanvang 20.00 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)