Invaller Niels Nieuwesteeg helpt Sliedrecht aan overwinning op Montfoort’19 SV

SLIEDRECHT • De thuiswedstrijd van zaterdag 3 oktober van Sliedrecht tegen Montfoort SV’19, speelde zich af in een macabere setting waar op de tribune en rond het veld geen publiek aanwezig mocht zijn. Sliedrecht won uiteindelijk met 2-1.

Of dit decor van invloed was op de prestatie van de spelers blijft de vraag. Sliedrecht speelde in ieder geval redelijk en was de tegenstander in alle opzichten de baas, maar verzuimde zich hiervoor ruim te belonen. Vanaf het begin werd Montfoort SV op eigen helft vastgezet en kon niet anders dan met veel spelers rond het eigen strafschopgebied proberen de boel dicht te houden. En hierin slaagden zij goed, want Sliedrecht wist zich nauwelijks kansen te scheppen en als die er kwamen dan werd er niet goed mee omgesprongen.

Strafschop
Pas na en half uur spelen kwam Montfoort voor het eerst in de buurt van keeper Donatz, toen een schot hoog over ging. Toch konden de gasten als eerste juichen toen drie minuten voor rust bij een vrije trap net buiten het 16-metergebied Van Loen de bal langs de muur schoot in de hoek waar Donatz juist niet stond (0-1).

Toen direct na de aftrap bij de eerste aanval Luciano van Harlingen omver werd gekegeld binnen de beruchte lijnen, kon Marciano Simonis de toegekende strafschop verzilveren en bracht hij de stand weer in evenwicht (1-1).

Dominant
Ook de tweede helft gaf weinig ander spel te zien. Veel balbezit voor Sliedrecht dat in een te laag tempo probeerde bij het doel te komen. Er kwamen wel meer kansen, maar vaak goed opgezette aanvallen werden niet afgerond. “We waren dominant, maar hebben onszelf veel te weinig beloond”, was het commentaar na afloop van trainer/coach Dennis v.d. Steen.

Toen invaller Niels Nieuwesteeg een klein kwartiertje voor tijd het goed voorbereidend werk van Jordy de Jong scorend afrondde (2-1), maalde niemand meer om het lage tempo of de gemiste kansen. De drie punten waren binnen en over de manier waarop dat gebeurde, hoor je later niemand meer. Toch zal het haperend scorend vermogen moeten worden verholpen, want tegen een tegenstander van formaat komt de ploeg hiermee niet meer weg.

Voor dat zaterdag in competitieverband in een uitwedstrijd moet worden aangetreden tegen FC Breukelen, speelt Sliedrecht dinsdagavond 6 oktober in de grote TOTO-KNVB bekercompetitie tegen Noordwijk (2e divisie).

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)