Eerste zege voor GVV: 3-1

GELDERMALSEN • In zijn vijfde competitiewedstrijd behaalde GVV dinsdagavond eindelijk zijn eerste zege. Na een 1-0 voorsprong bij rust werd de inhaalmatch tegen het Bossche OSC’45 met 3-1 gewonnen. Deze eerder afgelaste uitwedstrijd van GVV werd nu in Geldermalsen gespeeld.

Dankzij deze kostbare winst heeft GVV met nu vier punten de laatste plaats in de vierde klasse F al weer verlaten. Die rode lantaarn is nu voor FC Drunen en OSC’45 met elk drie punten uit zes duels. Komende zaterdag krijgt GVV om twee uur in Brabant juist tegen FC Drunen een mooie kans op een tweede overwinning. Dan zal GVV wel de grote strijdlust en goede spelorganisatie moeten tonen die afgelopen zaterdag thuis tegen Margriet zo node ontbrak maar dinsdagavond tegen OSC’45 bij kunstlicht wel nadrukkelijk aanwezig was.

Weinig kansen
Voor rust ging het gelijkop met vrij weinig kansen voor beide teams. GVV hield het balvaardige OSC’45 aardig in bedwang en nam kort voor de pauze zelfs de leiding. Danny van Doesburg werd vrij voor de Bossche keeper gezet en liep de bal goed het doel in: 1-0. Direct na de thee had trainer Freek Wittenrood bij GVV twee verse spelers ingezet. Wilfred Mulder en Erwin Meering waren vervangen door de ervaren spits Marcel van der Heijden en de jonge Jarno Kardol. Toch kwam OSC’45 tien minuten na de rust tot 1-1 langszij, toen een bal over de GVV-defensie werd geplaatst en de gasten in de kluts de gelijkmaker scoorden.

Nieuwe voorsprong
Halfweg de tweede helft heroverde GVV echter met 2-1 al weer zijn voorsprong. De geroutineerde invaller Marcel van der Heijden bewees zijn waarde en zijn erkende neusje voor doelpunten, want met een koele schuiver zette hij de thuisclub toen op 2-1. De verdienstelijk leidende arbiter Willem van Bleek uit Tiel had het soms niet makkelijk en gaf beide ploegen drie gele kaarten, waarbij de bezoekers eenmaal wel aan een rode kaart ontsnapten.

Vijf minuten voor tijd besliste GVV de spannende partij. Weer bleek een invaller bij GVV van grote waarde. Jarno Kardol deed de goede voorbereiding en Dennis van Doorn zorgde met de zuivere afwerking voor de 3-1 eindstand. Na de wanprestatie tegen Margriet geeft deze 3-1 winst tegen OSC’45 hopelijk aan GVV het vertrouwen om zaterdag aanstaande in Drunen het keurige herstel met een nieuwe overwinning nog meer gestalte te geven.