Tiental Unitas met uitblinkende doelman Ronald Vlot te sterk voor EVV (1-2)

ECHT • Dankzij een 1-2 overwinning op EVV heeft Unitas zich opgewerkt naar de vierde plaats in de derde divisie zondag. Komende zondag komt de soevereine koploper OFC naar Molenvliet.

De eerste wedstrijd van dit competitiejaar zonder publiek en dan helemaal Limburg in. EVV staat bekend om zijn gelijke spelen en er was tot nu toe nog maar 7 keer gescoord en er werden pas 11 tegengoals geïncasseerd.

Het verschil in speelstijl was dat Unitas de technischere was van de twee met een beter verzorgd positiespel en EVV veel fysiek in de strijd gooit.

In het begin van de wedstrijd verslikte doelman Ronald Vlot van Unitas zich in de opbouw en ontstond er een grote scoringskans voor EVV, echter de uitblinkende doelman herstelde zijn foutje zelf.

Zoals gezegd, puur voetballend is Unitas beter en in de 18e minuut werd Jerrel Hak alléén voor de keeper gezet, maar zijn inzet ging net naast.

In de 20e minuut een soortgelijke mogelijkheid voor Robert Mutzers, maar die vond de keeper op zijn weg.

Ook EVV kwam in de 25e minuut gevaarlijk in de buurt van de Unitasgoal, maar ook dit schot ging voorlangs.

Rode kaart
In de 28e minuut moest Robert Mutzers met rood het veld verlaten. Zijn te hoog geheven voet raakte het hoofd van een EVV-er , terwijl hij hem niet zag aankomen. De scheidsrechter besloot toch dat Unitas met 10 man verder moest.

Unitas ging/moest achteruit, maar de snelheid van de twee overgebleven spitsen en de uit het middenveld opkomende middenvelders waren een constante dreiging voor EVV bij de omschakelingsmomenten.

In de 41e minuut leidde dat tot de 0-1 toen Jerrel Hak en Medhanie Habtemariam er samen tussenuit trokken over de rechterflank. Laatstgenoemde gaf precies en op tijd de assist op Jerrel Hak en die rondde fraai af.

Rust 0-1

Counter
In de tweede helft was het in de 47e minuut bijna gelijk, maar weer heette de sta-in-de-weg keeper Ronald Vlot.

Ook in de 50e redde hij en de rebound was ook voor hem.

In de 65e minuut kreeg Unitas weer een countermogelijkheid. EVV was ver opgedrongen om gelijk te maken, maar met een paar passes stond ineens Everon Pisas oog in oog met de EVV keeper. Hij faalde niet en de 0-2 stond op het scorebord. De assist kwam van Jerrel Hak.

EVV posteerde de boomlange centrale verdediger Manny Peters in de spits en in de 68e minuut was dat succesvol, want hij was de maker van de 1-2.

Pompen of verzuipen
De laatste 25 minuten was het ‘pompen of verzuipen’ voor Unitas, dat ettelijke corners te verduren kreeg en ook twee directe vrije trappen op 20 meter, recht voor het doel. De precisie was er niet echt bij EVV en de roodbroeken weerden zich prima en gaven niet te veel meer weg.

Uiteindelijk zit toch de tijd er een keertje op en kon Unitas twee uurtjes feestvieren in de bus op weg naar Gorinchem met 3 punten op zak.

Volgende week om 14.00 uur komt de koploper op bezoek in OFC op bezoek op Molenvliet. Helaas kunnen we dan nog steeds geen publiek ontvangen, maar houdt u Twitter in de gaten of de liveblog via onze website, zodat u de wedstrijd toch een beetje kunt volgen.

(verslag: GVV Unitas)