Asperen klopt Haaften in doelpuntrijk oefenduel: 5-4

ASPEREN • Vierdeklasser Asperen versloeg zaterdag op het eigen kunstgras derdeklasser Haaften. Na een 4-1 ruststand zegevierde Asperen in een oefenduel nipt met 5-4.

Na twaalf minuten gaf Gerard Breider de thuisclub uit een penalty met 1-0 de leiding. Halfweg de eerste helft verdubbelde Tareq Ibrahim de Asperense voorsprong tot 2-0. Meteen hierna bracht Danny Verwolf met de eerste van zijn drie goals op deze middag de Haaftense achterstand tot 2-1 terug.

Met zijn tweede doelpunt herstelde Gerard Breider de marge van twee goals voor Asperen na ruim een half uur: 3-1. Lucas van Dortmont zorgde kort voor rust voor de duidelijke 4-1 pauzestand.

Tweede penalty
Na een zwak gespeelde eerste helft deed Haaften het na de thee beter. Danny Verwolf maakte er al zes minuten na rust 4-2 van. Uit een tweede penalty, ditmaal middels zijn tweede treffer benut door Tareq Ibrahim, liep Asperen niettemin zes minuten later al weer tot 5-2 uit.

Tijdens de slotfase werd het evenwel toch nog spannend omdat Haaften tien minuten voor tijd twee keer binnen amper één minuut scoorde. Eerst zorgde Danny Verwolf met zijn derde doelpunt voor 5-3 en meteen daarna maakte David Ruane er 5-4 van. Bij die 5-4 score bleef het.