Tweede zege voor Benschop

BENSCHOP • Benschop won met 5-2 van het nog puntloze JSV Nieuwegein en krijgt als nummer elf op de ranglijst het IJsselsteinse IJFC, dat met 1-1 gelijkspeelde tegen Loosdrecht, in zicht.

Het was van de Benschoppenaren geen beste wedstrijd, die al snel beslist leek na goals van Thomas Koense en Daimios Damkalis. De gasten kwamen terug in de wedstrijd, maar Patrick Maton bracht de marge weer op twee.

,,Een overwinning was vooraf echt niet zeker, al had JSV Nieuwegein nog niet gewonnen,” vertelde Benschop-trainer Marten Boverhof na afloop. ,,Wij boekten pas een zege. Onze tegenstander kwam nog een keer terug, maar David Verweij (penalty) en Damkalis stelden onze zege veilig. Dinsdag halen we nog in tegen Nieuwland. Over twee weken komt IJFC op bezoek.”