MVV’58 wint doelpuntenfestival in Tilburg met 3-4

METEREN • MVV’58 en TSVV Merlijn speelden zaterdag in Tilburg een erg doelpuntenrijk duel. Na een enerverend scoreverloop trok MVV’58 met 3-4 nipt aan het langste eind. Daardoor heeft MVv’58 nu een geruststellende voorsprong als buffer op de onderste regionen gecreëerd met de zware duels tegen de titelkandidaten GVV’63 en Schelluinen in het nabije verschiet.

Binnen een kwartier stond MVV’58 overigens na een zwakke start in Tilburg met 2-0 achter. Enkele omzettingen in de ploeg aangebracht door interim-trainer Robin Berendsen brachten soelaas. Dominic Comerford schoot na 25 minuten de 2-1 binnen en uit een trekbal van Robin Jager zorgde Twan de Kock na een half uur voor de 2-2 gelijkmaker.

Kort voor rust gleed de naar voren mee geslopen Remco Knoop na een mooie aanval de 2-3 voorsprong over de doellijn.

Meteen na de thee voorkwam Meterens keeper Rick van Ginkel met een prima redding een snelle Brabantse gelijkmaker. Een kwartier later kon de Tilburgse spits na een te zachte terugspeelbal van Remco Knoop op Bart van Leeuwen toch voor 3-3 zorgen. Twintig minuten voor tijd kwam MVV’58 na een corner andermaal op voorsprong. Dico van Driel bediende na die hoekschop de mee opgerukte Silvio Lanfranceschina, die er 3-4 van maakte.

Even later had MVV’58 een penalty verdiend maar de gasten kregen die strafschop niet en zagen tevens de zwaar getackelde spits Robin Jager met een ogenschijnlijk fikse enkelblessure uitvallen. Omdat ook Jacco de Leeuw het bevrijdende vijfde Meterense doelpunt niet wist te maken, verliep de slotfase in deze doldwaze wedstrijd vol kansen en defensiefouten bloedstollend spannend. In de zesde en laatste minuut van de extra tijd stond de doellat nog een late gelijkmaker van TSVV Merlijn na een corner in de weg. Dus won MVV’58 nipt met 3-4 en bezit nu al 22 punten uit vijftien duels.