Titelaspiraties Sliedrecht kunnen in de ijskast na lelijke uitglijder tegen Almkerk

SLIEDRECHT • De inhaalwedstrijd tegen hekkensluiter Almkerk is dinsdagavond voor Sliedrecht op een zware teleurstelling uitgelopen. Het weinige publiek dat deze avond aanwezig was zag een zeer povere vertoning van Sliedrecht, dat tegen het strijdlustige maar zeer bescheiden Almkerk totaal onder de maat bleef. Almkerk won de wedstrijd uiteindelijk verdiend met 1-2.

Sliedrecht moest opnieuw aantreden zonder een vijftal vaste krachten, maar dat mocht tegen het tobbende Almkerk, dat slechts drie gelijke spelen en nog geen enkele overwinning had geboekt dit seizoen, geen probleem zijn. Zo leek het ook de eerste tien minuten, toen het Almkerk-doel zwaar onder vuur lag, maar een te ver opgeschoven Sliedrechtse verdediging vergiste zich toch in de snelheid van Sharog Susani, die de 0-1 binnenschoot.

Verkrampt
Alhoewel dit zo vroeg in de wedstrijd geen paniek betekende, begon Sliedrecht verkrampt te spelen en liet zich in duels regelmatig aftroeven door Almkerk-spelers die wel passie en de wil om te winnen uitstraalden. Sliedrecht hield wel een veldoverwicht, maar vocht meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Tegenstoten van Almkerk waren in die fase ook niet geheel ongevaarlijk en doelman Donatz moest enkele keren vol aan de bak.

Op de paal
De tweede helft gaf eenzelfde beeld, waarbij Sliedrecht onzorgvuldig speelde in balbezit en in de passing. Er deden zich nog diverse kansen voor, maar enkele goede reddingen van doelman Luc van Dongen hielden Almkerk op de been.

Het drama werd nog groter toen tien minuten voor tijd Quinten Eugenia zelfs 0-2 kon scoren na een misverstand tussen twee Sliedrecht-verdedigers. Toch kreeg Sliedrecht nog alle kansen om terug te komen, maar Van Harlingen miste van korte afstand voor open doel en mikte op de paal.

Eerste overwinning
Even later kon diezelfde van Harlingen nog wel de 1-2 binnenschieten, maar verder liet Almkerk het niet komen. De eerste overwinning voor Almkerk was een feit en Sliedrecht kan in deze vorm alle aspiraties voor promotie wel bewaren voor volgend seizoen.

Zaterdag 2 april 2022 reist Sliedrecht naar Leusden om het op te nemen tegen RODA’46, aanvang 14.30 uur.

(verslag: Joop Hartog, vv Sliedrecht)