‘Ontsteltenis’ bij Peursum na verlies in Asperen

ASPEREN • Peursum leed op het harde kunstgras in Asperen een 3-1 nederlaag. Tot grote teleurstelling en verbazing van alles en iedereen uit Giessenburg.

Ook bij Peursum-trainer Hans Harmans, die het verlies als volgt verwoordde. “Ik vind het lastig om een analyse te geven. Maar het was duidelijk niet onze wedstrijd…”

Afgekeurd
Na een redelijk gelijkopgaande eerste helft leek de rust zonder doelpunten te worden bereikt. “Maar heel ver in blessuretijd werd het door een frommelgoal toch nog 1-0 voor Asperen. In de tweede helft kwamen wij met een loepzuivere goal op gelijke hoogte, maar op advies van hun grensrechter werd het doelpunt om onduidelijke redenen afgekeurd. Na afloop verontschuldigde de scheidsrechter zich voor deze beslissing.”

Tot overmaat van Giessenburgse ramp lag de bal na vijf seconden aan de andere kant in het netje.

Peursum rechtte de rug. Marnik Korevaar scoorde de aansluittreffer; 2-1. Peursum kreeg kansen en raakte zelfs de kruising. Een tiental minuten later was de wedstrijd beslist, toen Asperen 3-1 maakte.

“Een vreemde avond, waarin we goed hebben gespeeld en veel kansen hebben gecreëerd. Net als in Giessenburg was er geen verschil tussen beide teams, maar helaas wel op het scorebord.”