met video’s

GJS-Sleeuwijk en Arkel-Asperen zijn de halve finales in de Proxsys Cup

Wedstrijdverslagen Fotoseries Proxsys Cup 3.196 keer gelezen

GORINCHEM/REGIO • Met Almkerk verdween donderdagavond ook de laatste eersteklasser uit het zaalvoetbaltoernooi om de Proxsys Cup. GJS, Sleeuwijk, ASV Arkel en Asperen plaatsten zich voor de kwartfinales. En dat kostte vooral Arkel en Asperen bloed, zweet en tranen.

Lees ook: www.regio-voetbal.nl/nieuws/nieuws/330473/speelschema-zaalvoetbaltoernooi-om-proxsys-cup

Almkerk - Sleeuwijk (1-5)
Beide teams begonnen gewaagd aan elkaar met enkele kansen over en weer. Na vijf minuten was het Sleeuwijk dat op voorsprong kwam. Het laatste zetje werd uiteindelijk gegeven door een Almkerk-speler, waardoor het doelpunt de boeken inging als een eigen goal.

De tweede helft was net begonnen of Jeffrey Molhoek liet de volle Oosterbliek van de banken af komen. Molhoek schoot vanaf eigen helft de bal in één keer achter doelman Dennis van Duin; 2-0. De tweede stond pas net op het bord of nummer drie werd al gemaakt. Josbert Wemmenhove bracht de voorsprong naar drie.

Almkerk ging met nog tien minuten op de klok al risico nemen door de keeper in te wisselen voor een extra veldspeler. De kansen die dit offensief opleverde gingen er echter niet in door óf het houtwerk, óf de Sleeuwijk-doelman. Toch was het met nog vijf minuten op de klok Almkerk dat de 3-1 maakte. Steven Molenschot maakte zijn vijfde goal van het toernooi.

Maar het slotoffensief van Almkerk was ook voor Sleeuwijk gunstig. De 1-4 en 1-5 werden nog binnengeschoten door Bratley de Boon en Erik Blokland  omdat er geen keeper op doel stond.

Almkerk: Steven Molenschot
Sleeuwijk: e.d., Jeffrey Molhoek, Josbert Wemmenhove, Bratley de Boon, Erik Blokland

GJS - VVAC (5-0)
GJS en VVAC begonnen beide goed aan de wedstrijd en hielden elkaar in evenwicht. Toch viel de 1-0 na een minuut of 7 in het voordeel van GJS. Ben Vissers liet de Oosterbliek voor de vijfde keer dit toernooi juichen; 1-0. Na vijftien minuten kon de Oosterbliek weer juichen. Sjors Hendriks zag zijn vrije trap eerst nog gekraakt worden, maar schoot de rebound uiteindelijk kiezelhard binnen, 2-0.

De rust was net voorbij of de voorsprong werd uitgebreid naar drie. Remco de Bruijn ging pingelen aan de linkerkant en kreeg de bal uiteindelijk achter VVAC-doelman Mattijs de Hoop. Dat betekende meteen ook de beslissing in de wedstrijd, hoewel VVAC zeker een tegengoal verdiende.

Ietwat later was daar ook de 4-0. Posterboy Quincy Bartens kon de volgende goal binnenschieten na een prima actie over de rechterkant. Het verzet van de ploeg uit Ottoland was hiermee definitief verbroken. De laatste tien minuten werd er bijna niet meer gescoord, tot één minuut voor tijd Joep Ockhuizen de vijfde en tevens laatste treffer binnenschoot.

Doelpuntenmakers
GJS: Ben Vissers, Sjors Hendriks, Remco de Bruijn, Quincy Bartens, Joep Ockhuizen
VVAC:

ASV Arkel – Kozakken Boys (0-0, Arkel wint na shoot-outs)
Arkel nam in het begin het initiatief en creëerde wat kleine kansjes hier en daar. Beide ploegen leunden echter op een prima verdediging en kregen nog niet veel tegengoals in deze editie. In de eerste helft hielden ze elkaar dus ook op de brilstand; 0-0.

Ook in de eerste minuten van de tweede helft ging het heen en weer. Met nog twaalf minuten op de klok kreeg Arkel dé kans om op voorsprong te komen. Kozakken Boys-speler Hendri Kant kreeg namelijk een gele kaart een te laat ingezette sliding. De uitblinkende keeper van de ploeg uit Werkendam, Angelo Mathilda, hield zijn ploeg andermaal op de been waardoor het nog 0-0 bleef. De wedstrijd was op het scherp van de snede, het spel lag steeds vaker stil door overtredingen, maar het bleef 0-0. Hierdoor gingen we voor de eerste keer in het toernooi de extra tijd in.

De verlenging van twee keer vijf minuten verliepen hetzelfde als de reguliere speeltijd. Beide ploegen gaven elkaar geen ruimte en als er wel een gaatje was dan werd een goal voorkomen door beide doelmannen. Hierdoor moesten shoot-outs de beslissingen brengen.

Arkel-doelman Jari van Baalen stopte alle drie de shoot-outs en zag zijn teamgenoot Jordi van Mill wel scoren, waardoor we Arkel zich plaatste voor de halve finale.

BZC’14 – vv Asperen (2-3)
Beide ploegen moesten lang wachten om hun opwachting te maken en moesten de eerste minuten wat inkomen. Na dik tien minuten gespeeld te hebben opende BZC’14 de score. Robbert van der Linden stond goed opgesteld bij de tweede paal en kon de bal zo binnen tikken achter Asperen-goalie Dennis Rooijackers. Kort voor rust was daar ook de tweede goal van BZC’14, ditmaal was het Jurre van Veen die binnen kon schieten waardoor de ploegen met een 2-0 voorsprong voor BZC’14 de rust in gingen.

Asperen kwam echter goed en fel uit de rust en binnen de kortste keren lag de aansluitingstreffer er in. Noach Middag liet het publiek dat meegereisd was uit Asperen juichen. Beide teams bleven, ondanks het late tijdstip, vol gas geven. Asperen kreeg via Tareq Ibrahim en Ruben Boet twee dotten van kansen, aan de andere kant liet Daan Schriever een grote kans om de voorsprong uit te breiden liggen.

Twee minuten voor tijd was daar dan toch de goal. En wel voor Asperen. Hessel Breider zette zijn ploeg op 2-2 maar Asperen was nog niet klaar. Enkele seconden later had Asperen het helemaal omgedraaid. Michiel den Hartog liet de Oosterbliek andermaal juichen en zorgde er zo voor dat Asperen terugkeert in de halve finale.

BZC’14: Robbert van der Linden, Jurre van Veen
Asperen: Noach Middag, Hessel Breider, Michiel den Hartog

(meer foto’s volgen)

• Almkerk - Sleeuwijk (1-5).
• GJS - VVAC (5-0).
• ASV Arkel - Kozakken Boys (0-0).