nu met video

Sleeuwijk prolongeert titel in Paans Vrouwentoernooi van de Proxsys Cup

Wedstrijdverslagen Proxsys Cup Fotoseries 2.635 keer gelezen

GORINCHEM • Het Paans vrouwentoernooi van de Proxsys Cup is zaterdagavond gewonnen door Sleeuwijk, dat in de finale gedecideerd met 3-0 afrekende met Unitas.

De finale bij de vrouwen was er eentje die op voorhand veel kenners verwacht hadden. Zowel Unitas als Sleeuwijk heeft immers veel ZVG-zaalvoetbalsters in de gelederen. De teams kennen elkaar door en door.

In de poulefase speelden ze ook al tegen elkaar, toen werd het een 1-1 gelijkspel. Sleeuwijk kende een makkelijke halve finale tegen de dames van LRC en won uiteindelijk met 7-0. Unitas had het in de eerste helft nog lastig met VVAC, maar nam uiteindelijk in de tweede helft afstand en won met 1-4.

Snelle 2-0 voorsprong
Sleeuwijk had de eerste minuten het beste van het spel. Al gauw stond het dan ook 0-1. Sleeuwijk-speelster Romy van Andel kreeg de bal aangespeeld, dacht niet na en schoot de bal hard achter Unitas-keepster Patricia Degener.

Enkele tellen later kwam Patricia Looijen mee op vanaf achteruit. Ze kapte vanaf rechts naar binnen, schoot met haar linker en het was kassa, ook de 0-2 ging tegen het net.

Beste speelster van het toernooi
Sleeuwijk had Unitas waar ze ze hebben wilde en stond verdedigend sterk. Het was voor Unitas lastig om er doorheen te komen. De kansen die zij creëerden kwamen vooral voort uit afstandsschoten. De grootste kansen in de tweede helft waren ook dan nog steeds voor Sleeuwijk. Zo raakte bijvoorbeeld Kayla van den Boomgaard, later gekroond tot speelster van het toernooi, keihard de lat na een mooie aanval over verschillende schijven.

Enkele minuten voor tijd kreeg Unitas dé kans op de aansluitingstreffer door een communicatiefout achterin bij Sleeuwijk, maar de kans was niet besteed aan Noël Elands. Beide ploegen probeerden nog tot een goal te komen, maar het was Sleeuwijk dat nog een treffer maakte in de laatste seconden. Unitas ging met een meevoetballende keepster spelen en liet het doel dus open. Romy van Andel profiteerde van balverlies en liep de 3-0 in een leeg doel.

• Sleeuwijk VR1 - Unitas VR1 (3-0).