IFC maakt met 9-1 gehakt van SSW

HENDRIK-IDO-AMBACHT • In zijn derde competitiewedstrijd haalde het thuisspelende IFC hard uit tegen SSW uit Dordrecht. De 9-1 eindstand was slechts een zwakke afspiegeling van de veldverhoudingen.

Zoals verwacht nam IFC gelijk het heft in handen en binnen zeven minuten spelen stonden de Ambachters al met 2-0 voor door doelpunten van Michael Slingerland en Robin Benningshof. In het verdere verloop van de eerste helft werd de doelpuntenscore gestaag opgevoerd. Nick de Veij, Michael Slingerland, Robin Benningshof 2x en aanvoerder Danny Slingerland vanaf de penaltystip maakten het zevental van voor de rust vol. Bij een 3-0 tussenstand had Rayson Koeiman voor SSW tegen gescoord, zonder dat dit enige spanning in de wedstrijd bracht.

Nadat enkele minuten na de rust Michael Slingerland koppend voor 8-1 zorgde, leek een ware monsterscore een reëel gegeven te gaan worden. Echter de concentratie verslapte logischerwijze, de wisselspelers kwamen in het veld en de Dordtse doelman Verbeucken toonde opeens ook zijn kwaliteiten. Uiteindelijk was het Michael Slingerland, die zijn vierde van de middag liet optekenen en voor de 9-1 eindstand zorgde.

Er staan nu voor IFC twee uitwedstrijden op het programma. Dinsdagavond 19 oktober bij Unitas in Gorinchem en zaterdag 23 oktober bij Peursum in Giessenburg.

(verslag: Cees van Heeren, IFC)