met samenvatting

Asperen verliest van Unitas-tiental

GORINCHEM • Asperen is er niet in geslaagd om punten mee te nemen uit Gorichem. Op bezoek bij Unitas speelde het een uur lang met een man minder, maar verloor men toch: 2-1.

Asperen begon matig aan het duel en keek na acht minuten al tegen een achterstand aan. Daarna was de ploeg van Jeffrey Kleijn wakker en voetbalde het beter, maar had men moeite om tot grote kansen te komen. Na een klein half uur mocht Unitas met tien man verder toen er een speler twee keer geel krijg vanwege praten.

Na de rust zette Asperen aan, maar viel de goal aan de andere kant. Maikel Groenenberg maakte nog wel de 2-1, maar daar bleef het bij.

“We hadden onszelf iets meer lucht kunnen verschaffen door hier te winnen, maar dat doen we niet. We moeten het tot het einde van het seizoen per wedstrijd bekijken en dan zien we vanzelf of we in de nacompetitie staan”, aldus Jeffrey Kleijn.