Bekeroverzicht Lopikerwaard: leerzaam verlies voor Lopik

REGIO • Een overzicht van de gespeelde bekerwedstrijden van de ploegen uit de Lopikerwaard.

Nipte zege Benschop op streekgenoot Oudewater
Zaterdag tweedeklasser Benschop versloeg FC Oudewater dankzij een goal van verdediger Stan Griffioen na rust met 1-0. In het gelijkwaardige duel kreeg de thuisclub de beste kansen.

Leerzaam (verloren) duel SV Lopik
Zaterdagderdeklasser SV Lopik verloor op eigen veld met 1-2 van het Hilversumse Altius. Voor rust maakte de thuisclub veel fouten en zag ondanks de gelijkmaker van Kevin Thie bij rust tegen een 1-2 achterstand aan. In de tweede helft kwam SV Lopik wel goed voor de dag en creëerde het grote kansen, die echter niet benut werden.

Cabauw vijzelt zelfvertrouwen op
Zaterdagvierdeklasser Cabauw versloeg in een uitwedstrijd ’s-Gravendeel na een 2-0 achterstand met 3-4. Trainer Herman Verrips probeert een ander systeem in te slijpen, maar dat heeft zijn tijd nodig volgens de oud-profvoetballer van FC Utrecht. Na een kleine omzetting ging het wel draaien. Milan Streng (2x) en Nik Jongbloed (2x) zorgden ervoor dat Cabauw aan de goede kant van de score bleef.

Kansloze nederlaag SPV’81
SPV’81 ging in Polbroek kansloos met 1-4 onderuit tegen GOZ uit Mijnsheerenland, dat halfweg al met 0-4 voorsprong. De thuisclub liet veel kansen liggen. Pas na rust lukte het Sander Koolwijk de eer te redden.