• Schelluinen - Papendrecht (1-4).
• Schelluinen - Papendrecht (1-4). Foto: Rick den Besten

Frivool Papendrecht spaart zwak Schelluinen op sportpark Scalune

Wedstrijdverslagen Fotoseries 1.713 keer gelezen

SCHELLUINEN • De derby tussen koploper Papendrecht en laagvlieger Schelluinen is geen enkel moment een serieuze wedstrijd geweest. Na twintig minuten hadden de heerlijke combinerende West-Alblasserwaarders al drie keer gescoord. Bewust ging de voet van het gaspedaal om na afloop met een te milde 1-4 uitslag af te rekenen met de blauwwitten.

“We hebben er toch hard voor moeten werken”, vond Papendrecht-coach Johan Sturrus na de makkelijke voetbalmiddag. “Het valt nooit mee om na het winnen van een periodetitel de draad meteen weer op te pakken, maar we hebben gedaan wat we moesten doen. We hadden echter niet veel geluk met onze vele kansen. Ik ben hier hartstikke blij mee. Jammer dat paal en lat een grotere uitslag in de weg stonden.”

Lichtpuntjes
Paal, laat én de Schelluinse jonge doelman Jochem van der Werff. Samen met de hardwerkende en scorende middenvelder Albert Musaj was hij het enige lichtpuntje op sportpark Scalune.

De thuisploeg, waar de geblesseerde Jordi de Groot, Kevin Korrel, Stefan Walhain en Pascal van Delden een weekje rust namen, startte bijzonder slecht. Op advies keurde scheidsrechter Laros de openingstreffer van Lorenzo van Wijk nog af, maar een paar tellen later stond na een rake kopbal van Jarden van Ek de kersverse periodekampioen wel op voorsprong. Een puike voorzet van uitblinker Jay Luciano ging er aan vooraf.

Op stoom
Papendrecht lag gelijk op stoom en gooide via Lorenzo van Wijk en Djerrel Saffignani de wedstrijd heel vroeg in het slot; 0-3. Halverwege het eerste deel maakte Albert Musaj uit een corner op fraaie wijze 1-3. In feite het enige Schelluinse wapenfeit.

“Ik had ze nog zo gevraagd om het eerste kwartier goed door te komen en zeker geen schade op te lopen”, baalde Schelluinen-trainer Richard van Gils zichtbaar na het laatste fluitsignaal. “In de rust herhaalde ik dit advies, maar toen Bram Pons met twee keer geel mocht douchen was het gedaan. Hoewel we met Fadelme Elonga op het eind nog een kans kregen om de aansluittreffer te maken.”

“Maar ‘als’ hebben we dit seizoen al te vaak geroepen. We zullen uit de komende wedstrijden tegen Wieldrecht en GJS een puntje moeten pakken, om nog enigszins positief de winterstop in te gaan.”

Borst nat maken
Ook Papendrecht kan de borst voor het winterreces nog nat maken. “We kunnen inderdaad ook nog aan de bak, tegen Roda Boys en Tricht”, blikte collega Sturrus vooruit, die Izzy Stellingwerf het kwartet aan doelpunten vol zag maken.

In de slotminuut verzuimde Jay Luciano vanaf elf meter de 1-5 te maken.

Theo Sprong

Freelance-journalist Het Kontakt - Alblasserwaard en Regio-Voetbal

• Schelluinen - Papendrecht (1-4).