SPV'81 geeft Bergambacht goed partij

Bergambacht won in Polbroek met 1-3 van SPV'81. Twan Schmidt opende na vijf minuten de score, nadat Luuk Botter de bal op de achterlijn afpakte van een Polsbroekse verdediger. ,,Dit scenario van een vroege achterstand wilden we juist voorkomen," vertelde SPV-trainer Gert Alblas.

Bergambacht kon niet doordrukken. ,,Mijn spelers hadden moeite met de zachte grasmat," merkte Bergambacht-trainer Jerry de Groot op. Veel aanvallen strandden op het sterke Polsbroekse verdedigingsduo Martijn Hakkenberg/ Tjardy Verkerk. Vlak voor rust bracht Pieter Meijer de marge op twee. Polsbroekenaar Niek de Wit wist kort daarna de spanning terug te brengen, toen hij een voorzet op maat van Twan Koorevaar verzilverde.

In de tweede helft was Bergambacht de bovenliggende partij en liet het de bal veelvuldig rondgaan om een uitbraak via Sander Koolwijk te voorkomen. ,,We wachtten op het juiste moment," merkt De Groot nog op. ,,En die kwam. Rody Bezemer rondde een actie van Pieter Meijer bekwaam af."