Leerdam Sport kan voorsprong niet vasthouden bij Kerkwijk

KERKWIJK – Leerdam Sport kwam in zijn eerste wedstrijd na de winterstop niet verder dan een gelijkspel bij Kerkwijk. Na een 0-1 ruststand maakte de thuisploeg in de tweede helft gelijk: 1-1.

Trainer Yoni Sahertian vond dat zijn ploeg de zege had moeten pakken. "In de eerste helft domineerden we. Kerkwijk loerde op de counter, maar onze organisatie was goed."

De Leerdammers hadden wel moeite om kansen te creëren, maar kwamen door een mooie treffer van Joshua Cohen wel op 0-1. Na rust ging de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. "Maar veel kansen kregen zij ook niet", vond Sahertian. "Een miscommunicatie doet ons de das om."

Sahertian heeft nog alle vertrouwen in een goede afloop van het seizoen. "Het gat met de top-3 is nu negen punten, maar er zijn nog veel wedstrijden te spelen. De winterstop heeft ons goed gedaan. Er zit weer een positieve 'vibe' in."