Vuren - BZC'14
Vuren - BZC'14 Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

Vuren verspeelt 2-0 voorsprong tegen BZC’14

VUREN • Vuren heeft een 2-0 voorsprong verspeeld tegen BZC’14. De thuisclub ging met een voorsprong rusten door doelpunten van Bas van der Vliet en Fabian van Horssen. In de tweede helft was het billenknijpen voor Vuren en waren de fysiek sterke gasten de bovenliggende partij. Een kwartier voor tijd maakte de Brakelse en Zuilichemse Combinatie de anschlusstreffer. En vijf minuten voor tijd kwam BZC langszij.

Beide clubs hadden wat goed te maken. BZC’14 verloor vorige week schlemielig van Haaften met 0-1. En Vuren leed afgelopen zaterdag een 3-1 nederlaag in Capelle na persoonlijke fouten en een regen van onbenutte kansen.

Plaagstootjes
De wedstrijd begon rommelig. Vuren was onrustig aan de bal en de Brakelse gasten waren wat gevaarlijk via plaagstootjes. Toch was de eerste grote kans voor de thuisclub. De bal kwam pardoes voor de voeten rechtsbuiten Fabian van Horssen die met een half rake volley de bal naast het doel mikte.

In de 23e minuut kwam Vuren op een 1-0 voorsprong. Bas van der Vliet schoot de bal van de 16 meter strak binnen. Nadat Fabian van Horssen een steekbal van Björn Paul tegen de keeper aan schoot was het dezelfde Van Horssen die een verkeerde terugspeelbal goed onderschepte en de 2-0 scoorde.

Er was een klein dompertje toen De Vurense middenvelder Michaël Tahamata met een spierblessure gewisseld moest worden. Maar voor Vuren leek er geen vuiltje aan de lucht toen men met een comfortabele voorsprong ging rusten.

Knoeiwerk
Toch verliep het iets anders dan verwacht. Het fysiek sterke BZC kwam sterk uit de kleedkamer en deed er een schepje bovenop. Vuren kwam er nauwelijks meer aan te pas. De gasten kregen een aantal kansen. Kopballen ging net naast en keeper Geoffrey van der Boor hield bij twee vrije trappen zijn doel knap schoon. Het enige wat de jonge thuisploeg tegenoverstelde was een schot van Jarl Deurhof in het zijnet.

In de 73e minuut was het dan toch raak. Na knoeiwerk in de Vurense verdediging maakte BZC’14 de 2-1. En na enkel benauwde momenten voor het doel van Vuren werd het vijf minuten voor tijd zelfs 2-2.

In de 89e minuut kwam BZC’14 met tien man te staan. Een Brakelse speler kreeg rood na een domme overtreding op het middenveld. In de vijf minuten blessuretijd waren er geen kansen meer. Toen de scheidsrechter de wedstrijd affloot staken de Brakelse en Zuilichemse spelers de handen in de lucht. Vuren droop teleurgesteld het veld af en het knetterde flink in de kleedkamer van de thuisclub.

Pieter-Jan van Oort

Freelance-voetbalverslaggever regio West Betuwe