Robert Mutzers schiet Unitas langs hekkensluiter DEM

Unitas heeft aan het bezoek bij hekkensluiter DEM drie punten overgehouden. Robert Mutzers trok met twee goals de Gorinchemse overwinning over de streep (1-2).

Ondanks het prachtige zonnige weer was dit toch een lastige middag voor beide teams. Er stond namelijk een straffe wind recht over het speelveld, hetgeen impliceerde dat het één helft wind mee en één helft wind tegen werd .

In de eerste helft had DEM de wind mee en creëerde een optisch overwicht. Heel veel kansen kreeg het niet, maar één keer moest de uitblinkende doelman Ronald Vlot handelend optreden en één keer was hij kansloos bij een schot op de paal.

Robert Mutzers schoot namens Unitas een keer op de keeper .

De rust brak aan bij een 0-0 stand en daar mocht Unitas niet over mopperen.

Rollen omgedraaid
In de tweede helft waren de rollen, zoals verwacht, omgedraaid. Unitas zette meteen aan en het was al in de 47e  minuut raak. Uit een assist van Daniël Alexander kon Robert Mutzers van dichtbij de 0-1 binnenschieten.

Twee minuten later was het alweer gelijk na onnodig balverlies op het middenveld. Mehmet Gencer maakte dankbaar gebruik van deze mogelijkheid en scoorde de 1-1.

De moegestreden Daan Ruwaard verliet het veld en Emre Gürcuöglü  kwam hem vervangen. Die pakte de koe bij de horens en begon Unitas door middel van het rondstrooien van passes naar voren te duwen. Alléén met bruut geweld kon DEM de roodbroeken tegenhouden, maar uiteindelijk, in de 71e minuut , was het wederom Robert Mutzers die scoorde. Deze keer was Everon Pisas de aangever: 1-2 dus.

DEM probeerde wel om terug in hun spel te komen, maar de tweede Unitas’ treffer werkte verlammend en de roodbroeken hadden en hielden de controle tot en met het eindsignaal. Einstand 1-2.

Volgende week komt Groene Ster op bezoek en wordt er om 14.00 uur afgetrapt.

(verslag: GVV Unitas)