Foto: Aangeleverd

GJS verliest stadsderby van SVW

GORINCHEM • GJS is de draad een beetje kwijt. Eerst werd vorige week zaterdag thuis met 0-0 gelijk gespeeld tegen Arkel, de dinsdag daarop werd thuis met 4-5 verloren van Tricht en nu werd in de stadsderby met 1-0 verloren van titelkandidaat SVW.

In de eerste helft probeerden beide ploegen verzorgd te voetballen en in het eerste kwartier was GJS de iets betere ploeg en kreeg een paar mogelijkheden, zonder echte kansen. Het eerste schot op doel was na een kwartier van de thuisclub, maar Raymon de Haan tikte de bal uit de kruising. Vijf minuten later een goede aanval van GJS, Jonas van Bakel zette de bal goed voor, maar de verdediging van SVW kon opruimen voordat GJS gevaarlijk kon worden.

Na een half uur probeerde Quincy Bartens zich tussen een aantal verdedigers vrij te spelen, in de draai schoot hij op doel, het schot werd half geblokt en keeper Inan Onur kon de bal; bemachtigen. In de 44e minuut belandde een schuiver van Jan Paul Nieuwersteeg in de handen van de keeper. In de extra tijd nog twee gevaarlijke momenten voor het doel van GJS. Eerst tikte Raymon de Haan een schot van Denzel Libretto tot corner en even later een schot van Mounir el Ouazizi. Rust dus 0-0.

Sterker
Na de rust werd SVW sterker, maar de kansen werden niet benut. Eerst schoot Mounir el Ouazizi naast en daarna werden twee enorme kansen gemist door Abdurrahman Zencirkiran en Naser el Mousati. Maar in de 71e minuut werd het dan toch 1-0. Raymon de Haan keerde eerst een hard afstandsschot, maar kreeg de bal niet onder controle en Yosief Ghide Habtetsion rondde af. In de 88e minuut kreeg invaller Hakan Tati nog een vrije kans, maar schoot naast.

Op jacht
GJS ging op jacht naar de gelijkmaker en leek in de extra tijd inderdaad op gelijke voet te komen. Uit een corner van Joost Haggenburg ontstond een enorme scrimmage voor het doel van SVW, de bal werd vier-vijfmaal ingeschoten, maar steeds geblokt door een been van SVW of zelfs GJS en de bal wilde er niet in. Na acht minuten extra tijd floot scheidsrechter Niels Felix uit Den Haag voor het einde en had SVW, zeker op basis van het aantal kansen, verdiend gewonnen.

Komende zaterdag speelt GJS huis tegen Roda Boys/Bommelerwaard. In Aalst won GJS met 1-5.

Verslag: GJS