WNC - Nivo Sparta Foto: Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie

Nivo Sparta houdt vervelende nasmaak over aan nederlaag bij WNC

WAARDENBURG • WNC heeft de Waalderby tegen buurman Nivo Sparta met 2-1 gewonnen. De Waardenburgers kwamen in de eerste minuut op een 1-0 voorsprong door Eyoub Allaoui. Nivo Sparta kwam op gelijke hoogte door een doelpunt van Frenkie Schaap. Maar spits Mirel Ibrahimovic scoorde een kwartier voor tijd namens WNC de winnende.

WNC begon scherp aan de wedstrijd. In de eerste minuut werd een voorzet van Kay van den Boogaard netjes ingetikt door Eyoub. Het leek een makkelijke middag te worden voor de Waardenburgers. De thuisclub was in het eerste kwartier de bovenliggende partij.

Maar Nivo Sparta werd in de loop van de eerste helft beter. De gasten uit Zaltbommel kregen via Ian Brands en Djohan Leemans een aantal kansjes. Aanvoerder Frenk Schaap was twee keer dichtbij een doelpunt, maar hij kopte beide keren over.

Strafschop?
Aan de andere kant had de scheidsrechter een strafschop kunnen geven toen een schot van aanvoerder Nehemia Sanaky met de hand werd tegengehouden door een verdediger van Nivo Sparta. In de rebound werd het schot van Roman Rahmani goed gepareerd door keeper Mark van der Heijden.

Het eerste kwartier van de tweede helft had WNC de wedstrijd onder controle. Toch kwam Nivo sparta op gelijke hoogte. Een vrije trap van Martijn de Wildt belandde voor de voeten van aanvoerder Schaap die droog de 1-1 inschoot.

Op jacht
Hierna ging WNC op jacht naar de winnende. Dat leverde een aantal kansen op voor de Waardenburgers. Zo kwam Ibrahimovic een teen te kort en een schotje van Melvin van Gestel werd goed gepareerd.

Aan de andere kant kreeg Nivo Sparta ook een aantal mogelijkheden. Daan Schreuders kreeg een grote kans maar hij stuitte in eerste instantie op keeper Dick van Loon. En in de rebound schoot hij over.

Een kwartier voor tijd maakte Ibrahimovic 2-1. Al dan niet in buitenspelpositie ontving hij de bal en faalde niet alleen voor de keeper. Nivo Sparta-trainer Niels Blom wond zich er danig over op: “Hun spits stond echt meters buitenspel. Wij hadden echter te maken met een falend arbitraal trio met neutrale grensrechters. Die beste man stond geweldig te slapen en vlagde niet. Het is heel jammer voor mijn team dat wij daardoor deze wedstrijd verliezen.”

Hierna was de wedstrijd gelopen. WNC had nog een aantal grote mogelijkheden via Jesse Dibbets, Ibramhimovic en de sterk ingevallen Yunus Efe. Maar de Waardenburgers vergaten definitief de trekker over te halen. Het bleef 2-1.

Omgezet
WNC-aanvoerder Nehemia Sanaky was content met deze overwinning. “Ik denk dat we goed begonnen. Aan het eind van de eerste helft stond de organisatie niet goed. Uiteindelijk hebben we het omgezet door onze linksback Melvin van Gestel naar middenveld door te schuiven. Daardoor speelden we op het middenveld met de punt naar achteren. Het was voetballend niet onze beste wedstrijd, maar we hebben verdiend gewonnen.”