• VVAC won eerder dit seizoen van HSSC'61 met 4-2.
• VVAC won eerder dit seizoen van HSSC'61 met 4-2. Foto: Rick den Besten
voorbeschouwing VHL/West-Betuwe

Topper tussen BZC’14 en Haaften, HSSC’61 wil reeks VVAC een halt toeroepen

VIJFHEERENLANDEN/WEST-BETUWE • Toppers, opkrabbelende ploegen en teams die serieus in de problemen zitten. De clubs uit Vijfheerenlanden en West-Betuwe hebben allen verschillende belangen komend weekend. Een overzicht.

Vierde divisie
LRC ontvangt zaterdag op het Glaspark RKVV Westlandia. De Leerdammers staan zesde, terwijl de bezoekers de tiende plaats bezetten. Eerder dit seizoen won LRC het uitduel met 0-3.

Eerste klasse
In 1E wacht WNC een uitbeurt bij EFC. WNC is de nummer twee op de ranglijst, maar het gat naar nummer vijf EFC is slechts vijf punten. Bovendien speelde het uit Eersel afkomstige EFC een wedstrijd minder.

Tweede klasse
In Gorinchem staat het duel tussen SVW en Tricht op het programma. Het belooft een spannend duel te worden, beide ploegen kennen namelijk een soortgelijk seizoen tot dusver. Zowel SVW als Tricht won vijf wedstrijden, speelde viermaal gelijk en verloor zes keer. Daarmee behorende teams tot de middenmoot.

Derde klasse
SV Meerkerk is na de winterstop in een vrije val geraak in 3C. Om niet serieus naar beneden te moeten gaan kijken, zullen de drie punten tegen ASV Arkel op De Burcht moeten blijven. Maar ook de bezoekers hebben de punten hard nodig, dus wij verwachten een derby op het scherp van de snede.

Heukelum pakte vorige week een punt tegen koploper OSS’20 en gaf daarmee de goede serie die na de winterstop is ingezet een vervolg. De twee duels ervoor werden namelijk gewonnen en dus kan gezegd worden dat de huidige nummer acht in vorm is. Zaterdag gaat de ploeg van interim-trainer Fred de Groot op bezoek bij GVV’63 dat tiende staat in 3D.

Vierde klasse E
VVAC liep vorige week verder uit op de concurrentie in 4E. Deze week gaat de koploper op bezoek bij HSSC’61 dat is opgeklommen naar de vierde plaats. Lekvogels ontvangt nummer twee Peursum. Die laatste ploeg kijk inmiddels tegen een achterstand van zeven punten aan op VVAC. SC Everstein staat daar weer een puntje achter na de tegenvallende nederlaag tegen Leerdam Sport’55 vorige week. Uit bij Noordeloos krijgen de Everdingers kans op eerherstel.

Leerdam Sport hoopt vanzelfsprekend de knappe overwinning een positief vervolg te kunnen geven bij hekkensluiter FC Dordrecht. Ameide ontvangt de andere Dordtse ploeg uit deze afdeling: SSW. Ameide is met vier overwinningen op rij de ploeg in vorm. Tot slot krijgt Asperen bezoek van SVS’65. Beide ploegen moeten winnen om de top zes in zicht te houden.

Vierde klasse H
In 4H staat er met BZC’14 tegen Haaften een regelrechte kraker op het programma. Tot dusver is BZC de nummer één en Haaften de eerste achtervolger. Beide ploegen hebben 27 punten verzameld al lukte de koploper dat in een duel minder. Herovina heeft drie puntjes minder dan de twee ploegen en hoopt ook nog een rol te spelen in de titelstrijd. Om bij te blijven zal er allereerst gewonnen moeten worden bij ASH.

Verder ontvangt MVV’58 in deze afdeling Kerkwijk, spelen Vuren en Well in Vuren tegen elkaar en gaat BRC op bezoek bij GVV Geldermalsen.

Vierde klasse E (West)
Brederodes heeft het moeilijk na de winterstop. De ploeg van Bryan Simons speelde al vier wedstrijden, maar daarin werd slechts één punt gepakt. Daardoor is men afgezakt naar de tiende plaats. Een overwinning bij Kockengen, dat twaalfde staat, is dus broodnodig.