Foto:Kontakt Mediapartners

Tricht wil in rust niet verder in Roosendaal: ‘Nog nooit zoiets meegemaakt’

TRICHT- Tricht beleefde aan de uitmatch in Roosendaal voor de districtsbeker maar erg weinig plezier. Tijdens de met een 1-0 voorsprong voor Roosendaal aangebroken rust besloot Tricht niet verder te spelen omdat de spelers na al twee rode kaarten te emotioneel waren om door te gaan.

Trichts trainer Frank Brands was er ver na afloop nog onthutst van: “Dit heb ik in mijn hele loopbaan als speler of als trainer nog nooit meegemaakt. Het was eigenlijk een heel saaie wedstrijd met weinig kansen of overtredingen. Toch kregen wij twee rode kaarten. Sven van Maurik kreeg een directe rode kaart voor een overtreding die maximaal geel waard was. En mijn aanvoerder René van Soelen kreeg twee keer een gele kaart en dus rood voor opmerkingen.”

Vijf minuten voor de rust kreeg Roosendaal na een Trichtse overtreding op de rand van het strafschopgebied een penalty, waaruit de thuisclub een 1-0 voorsprong nam.

Gestaakt
Tijdens de rust werd de bekerpartij bij die 1-0 stand gestaakt. Trainer Frank Brands was duidelijk: “Mijn spelers zaten trillend en huilend in de kleedkamer. Dan houdt het snel op en neem ik de verantwoordelijkheid om de wedstrijd te stoppen. Tegenstander Roosendaal treft overigens geen enkele blaam.”