• SV Noordeloos - Lekvogels (2-2)
• SV Noordeloos - Lekvogels (2-2) Foto: Rick den Besten

Lekvogels pakt punt bij SV Noordeloos

NOORDELOOS • Lekvogels heeft een punt overgehouden aan het duel bij SV Noordeloos. In een duel waarin Lekvogels probeerde te voetballen en Noordeloos vooral koos voor de lange bal eindigde het in 2-2.

De bezoekers begonnen goed aan het duel. Trainer Martijn Verkerk: “We begonnen zoals we vorige week een tijdje speelden en zoals we ook trainen: goed. We hadden veel balbezit en deden er over het algemeen ook goede dingen mee.”

Toch kwam de thuisploeg tegen de verhouding in op voorsprong toen Lekvogels-verdediger Bart Verkroost de bal wilde terugspelen op zijn keeper, maar daarbij de spits van Noordeloos over het hoofd zag, die vervolgens afrondde. Noordeloos kreeg in het vervolg van het eerste bedrijf nog wel twee goede mogelijkheden om de voorsprong te verdubbelen.

Strafschop
Zo’n tien minuten na rust werd het gelijk toen Jelle van Dam een makkelijk gegeven strafschop binnenschoot. Op het uur nam de thuisploeg weer de leiding na een succesvolle uitgevoerde counter. Robin Tersteeg zorgde voor het slotakkoord met een rake vrije trap.

Verkerk: “Al met al is een gelijkspel terecht gezien hun kansen in de eerste helft. Als je echter puur naar het voetbal kijkt, zijn wij beter. Wij proberen te voetballen, terwijl zij heel snel kiezen voor de lange bal naar voren.”

• SV Noordeloos - Lekvogels (2-2)