ASH -  IFC
ASH - IFC Foto: Jeroen de Bruin/ DBRN Fotografie

ASH geeft gedoodverfd kampioen IFC goed partij

HELLOUW • Uiteindelijk won koploper IFC met 2-0 van ASH, maar dat kostte de gasten uit Hendrik Ido Ambacht bloed zweet en tranen.

ASH-aanvoerder Danny Bijl, die werd gewisseld vanwege kramp, was ondanks de nederlaag tevreden. “We hebben ze goed tegenstand geboden en hebben hard gewerkt. In de eerste helft kregen wij kansen. Na rust hebben we niets meer gecreëerd, Maar zij hebben na rust ook weinig kansen gehad.”

De eerste kansen waren voor de thuisclub. Bijl had na twee minuten de 1-0 op de schoen. Maar na een mooie combinatie schoot hij tegen medespeler Bern Duizer. Dezelfde Duizer had later een mogelijkheid, maar hij stuitte op de laatste man van de gasten toen hij goed doorbrak.

Afgekeurd
IFC kreeg na twintig minuten pas de eerste kans toen de spits over het doel kopte. Aan de ander kant kopte Danny Bijl een voorzet van Duizer net naast.

IFC leek op voorsprong te komen toen een voorzet van rechts fraai werd ingekopt. Maar dat doelpunt werd op advies van de Hellouwse grensrechter afgekeurd door scheidrechter Van Horssen uit Dordrecht.

Dezelfde scheidsrechter zorgde er onder andere voor dat het een open wedstrijd was. Doordat hij niet kinderachtig voor elk wissewasje floot waren er kansen over en weer.

Eenrichtingsverkeer
In de tweede helft was het eenrichtingsverkeer en probeerde IFC een doelpunt te forceren. Maar onder leiding van routinier Hidde van Wageningen gaf de Hellouwse verdediging geen krimp.

Toch scoorde IFC 0-1. Een corner werd fraai ingekopt. Tien minuten werd de Ambachtse spits randje buitenspel weggestuurd en scoorde de 0-2.

Rick den Besten

Hoofdredacteur Kontakt Mediapartners, (sport)redacteur/fotograaf Het Kontakt Alblasserwaard, webmaster Regio-Voetbal.

ASH -  IFC